måndag 8 september 2008

Våga BIR valp & Nota CK

På bron till öland.

I torsdags morse åkte vi till mor & far och la den mesta av våran packning i deras husbil (inklusive Ebba :) så stuvade vi in oss i en bil så bar det av mot Öland, älskade underbar öland !
Ingela å jag hade planerat denna minisemester i många månader och det kändes så skönt att det blev av ! Vi hade hyrt en stuga där vi fick plats allihop Ina+Stefan å Martin+jag å Mindi, Ebba, Nota å Våga såklart.

Stugan!


För att det inte ska bli en hel roman så kan försöka dra det hela lite kortfattat (försöka sa jag).

På torsdagen när vi väl var framme så satte vi oss å gottade till det med lite gott å dricka när inpackning och hundrastning var över. Grillade med mor & far å hade det trevligt. Blev inte så mycket mer gjort mer än att vi njöt å att Ina å jag när vi var som mest intelligenta löste hunvärldens alla träningsproblem =) *hundnörd-ja*

Vem har påstått att Hovawart inte kan vara en knähund? Mindi, Stefan å Ina

På fredag åkte vi till Homrevet å spang med hundarna i vågorna och tog massa härliga kort ! Kunde konstatera att min nya kamera är bra även om Inas kamera är bättre *hihi* Det var så härligt att se Ebba leva ut å sringa runt å busa å vara på alerten som en unghund på nytt.
2 laddade whippar
Mindi med sin leksak
Allihop!
Ebba kan!
Mindi
Leksaken var rolig att springa å gömma

Matte med sina älsklingar

Lite lugnare tempo

På fredags kvällen bjöd herrarna ut oss på middag där vi åt kanongod mat och jag sa en så dum sak, det måste vara blåsten eller? för jag kände mig rätt blåst... Tack för maten sa jag till servitören, give my best compliments to the cock... öh chef menade jag ju... Ja så går det när man ska göra sig till.

Lördag var det utställningsdax och det regnade massor... Men vad gör det när man har en positiv inställning? Det var uppehåll mellan skurarna och det gick bra för oss så varför klaga?

Våga blev BIR valp och utplockad i BISet men inte placerad. Nota vann sin klass med CK men oplacerad i bästa tik. Mindi vann sin klass blev bästa tik och BIM ! Mammas Snäckan (flat) vann sin klass med CK och blev 4:e bästa tik =)
Play a While Stockmans BIM & Play a While Arabia BIR valp
Våga i språnget
Utplockade i BISet men inte placerade
Den lilla snyggingen
Notan snygg hon med (dock nedsjunken i sanden)
Mindi som blev BIM

Lite sega var vi när vi väl var tillbaka från utställningen så vi satt på verandan och tjötade å hade trevligt. Som vi/jag för övrigt har haft hela resan-trevligt å skoj ! Ina å Stefan var ett skitbra resesällskap å jag hoppas detta blir en tradition =)

På söndag gjordes det iordning för hemfärd med allt vad det innebär. Vi tog en sista promenad med hundarna längs vattnet å begav oss från den ena kusten till den andra.

BYXELKROK the place to be!
Vovvarna studsar studsmatta


Hjärtegrynen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart gumman! Skall ja bara få tummen ur röven med=) Imon kanske=) Tack för en toppen helg å en toppen dag idag! Kramiz

Teija och tess sa...

Vad härligt med en minisemester! Skulle inte vara helt fel... Grattis till de fina resultaten! Alltid roligt när det går bra!

Anonym sa...

åhhh man får nog satsa på Öland en sväng.... helt underbart verkar ni ha haft det!

Och så här sent verkar ni fått hela stranden för er själva, kan man få det bättre.

Bara att börja boka in 2009 *ler*

Ha det bäst