måndag 20 juni 2011

Tånga Hed och Torpedos träff

Lördagen bjöd på fint väder och då tog jag tillfället i akt att åka till Laxsjöns camping i Dalsland där det i helgen anordnades den årliga Torpdeosträffen, vet inte vilket år i ordningen men det måste vara det 15e året i rad eller nåt liknande! Det är alltid samma helg som Tånga Hed helgen men då man inte får ha med valpar under 4 månader in på utställningsområdet så hade vi nu chansen att vara på Torpedos träffen istället! Luna fick se många svarta vovvar och pussas lite på Cissi´s nyförvärv som är "lille" Baloo *söt*.
Sen passade jag på att fota vatten ÄLSKANDE flattar när dom fick enkel eller dubbelmarkeringar i vatten, har gjort ett album på mammas sida om man vill kolla, gå in på Galleri och 2011 Torpedosträff!

Efter ett par trevliga timmar lämnade jag detta glada gäng för att möta upp Jenny (med Nokia, Leo och Mascot) då det strulat till sig med deras boende på Tånga Hed. Jenny var trött å GLAD då Leo dagen till ära vunnit sin klass, blivit bästa hane och tagit sitt första men inte sista cert!
Kvällen gick alldeles för fort innan det var dax att sluta ögonen, vi får helt enkelt försöka ta å ses snart igen!

Halv sex ringde klockan på söndag morgon. Hundar och ihop tiggda/skänka priser packades in i bilen å sen for vi till mammas hundpensionat där hundarna skulle få vara i Lindas goda vård så jag kunde fara vidare till Vårgårda. Inga bilder från dagen då det mellan skurarna regnade konstant! Men det var en trevlig dag ändå! Jag var ap-nervös då jag skulle få äran att öppna utställningen och hälsa domarna välkomna! Med regnet droppandes på folks utställningstält så hörde dom kanske hälften av vad jag sa men det gick ganska bra ändå =)
Jag tycker verkligen att det är så skönt när jag inte ska ställa ut själv, då har jag chansen att följa bedömningen helhjärtat! Skoj var att Malin som har Udda dök upp och tittade, hann dock inte prata så mycket då jag var "pris-pelle", dvs delade ut priser i klasserna.
Dagen gick alldeles för fort (tyckte jag) och tack vare att Linda skickat sms och sagt att även lilla Luna funkade fint på hundpanget så kunde jag ta det lugnt å slippa oro. Dagens höjdpunkt vara att Mias lille Elias vinner sin klass, blir bästa hane 2a och tar sitt första (men inte sista) cert han med! Så detta var halvsyskonens dag då Leo är halvsyskon till Jippie och Elias till Luna *skoj*

*Grattis till alla vinnare som placerade till de som var nöjda med sin och sin hunds insats*

Sen har det kommit hälsningar!

Här från Milo!
Som busar med "katten" & står på bryggan å spanar på nåt spännande!


*Milo*

Och även en från Elvis och Enzo!

*mys bus i soffan*
Tänk att dessa två godingar kommer från mig, från Nota´s Crew, tänk att jag har haft 2 kullar som har resulterat i (amongst many) två så här goa killar! *grymt*

När jag gick igenom hundarnas stamtavlor för att kolla vilka fler än Luna som ska vaccineras så upptäckte jag att Jippie ju har 2 godkända licenslopp och bara behöver ett sista för att få sin licens! Så imorn åker vi till Kode och hoppas att allt ska gå vägen för oss!

Inga kommentarer: