måndag 27 juni 2011

Valpträff för dom små


Ja nu på lördag är det dax för första valpträffen för dom små Kevin & Våga valparna!
(och snart måste vi även få till en för Nota & Viggo valparna).
Ni har alla fått ett mejl med info för dagen, jag hoppas att vi får en bra dag med vädret på vår sida =) Ska bli så kul att träffas igen!

Igår träffades Anneli med Yra och Matilda med Melker å jag med Nota, Våga å Jippie för en biltur till Saltkällan och en promenad längs Maltes stig, det var en lagom sväng som gick till stor del längs havet, riktigt härligt!

Och idag åkte vi till veterinärstationen då alla utom Jippie skulle få sig en vaccinering. Förutom valpars 8, 12 och 1 års sprutor så brukar jag vaccinera mina vuxna med Dhppi vartannat år, någon som gör på något annat sätt? *nyfiken*
Luna var den som tog det hela med störst ro, Nota å Våga skötte sig bra dom med men dom visste vad som väntade och var inte särskilt roade...
Nu fick jag även köpt en säck Royal Obesety till Nota med så nu hoppas jag verkligen att hon får bort sin extravikt.

På tal om extravikt så fick jag vägt mig idag, har ju LCHFat sen i påskas och hoppats på mirakel! Det har dock inte skett några mirakel men det går toklångsamt åt rätt håll.
Nu med semester så hoppas jag att kunna GÅ gå ner i vikt dessutom.

*Sen ska jag även skärpa mig och se till att få med mig kameran ut så det blir mer bilder*




2 kommentarer:

sakarus veronica sa...

Ser mycket fram emot lördag, för att se hur alla utvecklats och "dags att skämmas" ?? Det var min arbetskamrats kommentar när jag berättade vad jag skall göra i helgen.
Vi ses snart!

Anonym sa...

Vad fel det kan bli, förra inlägget var ju från Sakuras matte