tisdag 21 juni 2011

Jippie har LC licens!

När jag gick igenom hundarnas papper så upptäckte jag att Jippie bara hade ett licenslopp kvar för att få sin licens! Tur för mig dessutom var att det vart träning i Kode, så nära en träning kan vara =) Anneli åkte med som sällskap tillsammans med Ida och Cissi åkte med mig. Trevligt ska man ha det! Lena Norman kom ner med sina pojkar med vilket gjorde att Jippie fick en stödhund i form av Lenas Pigalle. Jippie tappade trasan men fick snart syn på Pigalle och även trasan så hon var fort på "banan igen" =)
Jippies licens är egentligen en historia i sig då jag en gång i tiden trodde att hon aldrig skulle få springa med tanke på hennes benbrott men idag bevisades motsatsen!
Får vi bara fixat 2 tävlingar nu med så har Jippie precis som Nota & Våga sitt trippelpris!



Försökte även fota Luna å så här söt var hon!


Och till min stora glädje kunde Natta med Alexia (Nota´s Crew Ira) komma dit och köra sitt andra lure lopp. Förhoppningsvis är dom snart oxå klara för sin licens!!!


Man måste hjälpas åt här i världen!
Lena var ju snäll och ställde upp med stödhund till Jippie så Våga fick idag vara gentjänst vovva =)
Dels till Idas Whippe som även han idag tog sin licens! Förutom LC licens så har han även licens på både rund och rakbana! Well done!



Våga var även stödis till Lenas Mandel som även han tog sin licens !!!
Vilken härlig dag, gott när det funkar!



*Alla bilder är tagna av Anneli (Bokskogens) TACK*



5 kommentarer:

Anneli sa...

Grattis till licensen! Börjat kolla ut LC-tävlingar eller? Hihi!

Anonym sa...

Grattis till licensen,vilka härliga kort.
Det här skulle jag vilja testa med Lycka. Springa kan hon,hihi.
Kram Inger

Whippe sa...

Grattis igen! Har hyllat dig me på min blogg, hi hi! Va en himla trevlig men enligt Cissi säkert lång dag.
Tack för att ni finns brudar.
Vi får allt dra ihop en hundträff snart, vi känner ju massa hundar av olika färg å form ju. Dessutom många som är i samma ålder typ.
KRAM

Elisabeth sa...

Det trodde jag heller inte att Blondie skulle kunna springa LC eftersom hon också bröt sitt ben som liten men de är sega och har gott läkkött de små liven

Veronica i Jörlanda sa...

Grattis synd att vi inte hade möjlghet att titta förbi och heja på er. Men det blir väl fler tillfällen