söndag 19 februari 2012

Som hund och katt?

Luna med Kompessen i bakgrunden, dom är alltid så skeptiska när jag kommer smygande med kameran.




Men snart så kom Lunas kompess fram å tvättade henne. Så gott som varje gång vi kommer hem från promenaden så ligger han och värmer henne efteråt. 


Efter att ha fotat dom i sovrummet gick jag ut i vardagsrummet å Luna kom efter, likaså Kompessen =)


Å nu var det bustajm!


Som avslutades med massa pyzzar <3


"måste du ha den där kameran i nyllet på mig hela tiden?"

Å i fredags väntade ett kuvert innanför lägenhetsdörren, det var gulliga Lena på kennel Mongrels som skickade dessa som man klistrar från insidan av bilen! Köpta på Crufts! Tack återigen Lena <3
Å undrar om det inte blivit en snygg tatuering??? =)

Som hund å katt började det med :) 
Jag är ju av tron att whippet är en av dom raser som passar ypperligt med katter (inomhus). Bäst vänner tror jag dom blir om dom växer upp tillsammans (valp + ung katt), det är iallafall den erfarenheten som jag har.
Notas bästa kompis under sin uppväxt var den ståtliga gråa hankatten Boris, hon ÄLSKADE honom! När Lunas syskon flyttat så tänkte jag att om jag ska ha katt så får jag skaffa en nu, innan jag har 4 vuxna whippar som har glömt av att dom har bott och levt med katt (3 av 4). Efter mycket letande så hittade jag Kompessen som jag skaffade efter kriteriet att jag vill ha en katt som kan trivas med ett liv inomhus och han är verkar verkligen trivas med sitt lägenhetsliv (han är av rasen Ragdoll).
Alla är ju individer, hundar som katter, men alla mina hundar har haft gott av att växa upp med katt särskilt Nota och Luna har verkligen varit bästisar med sina katter.

Nu väntar en veckas lov, hoppas på lika gott väder som det bjöds på idag!
Imorn åker Kompessen till veterinären för kastration, vaccinering och id märkning så är han oxå redo för en flytt till landet, hoppas han fortfarande kommer trivas att bo inne.


2 kommentarer:

Anneli sa...

dom e riktiga godingar den där Kompessen å Uniluun!

Mia Eriksson sa...

Mina perser katter "Nicolette" & "Bella" vägrade gå utanför dörren även om vi bodde på landet =) De trivdes bäst inne även om dörren stod öppen. På sin höjd kunde de finna sig i att bli utburna en kort stund som sällskap på terrassen om sommaren =)Fast de var ju ca 11 år när de som "innekatter" flyttade till mig i stället för sista vilan i katthimlen.
Många av våra raskatter har ingen större önskan att fara omkring på bygden i stället för att lata sig i soffan =)
/Kram Mia