torsdag 28 juni 2012

Första semesterveckan

Ja semesterveckan började ju nästan med missommar. Enligt mig den mest efterlängtade högtiden :) Och vart ska man fira missommar om inte i Lane County, närmare bestämt hos Ina å Stefan med ett gott gäng folk! Vädret var typiskt för svensk sommar, vilket såklart inte innebär strålande sol hela dagen. Men vi hade fint väder under dagen iallafall, man får vara glad för det lilla. Hurtiga som vi är (?) så började missommar aktiviteten med att spela fotbollsgolf, denna ädla (?) sport =) Men det var faktiskt kul och jag spelade bättre än väntat, träffade ex bollen nästan varje gång! På sista "hålet" så tog jag i för kung och fosterland i mina white trash foppa tofflor, träffade bollen jättefint men avslutade sparken i cemtentröret, AJ! Kände att det där var inte bra, alls... Men men vill ju inte förstöra denna efterlängtade högtid med ont, även om jag absolut gnällde en del under kvällen, men det gjorde ju så ont! 
Det vart en trevlig kväll hos bästaste grannarna med go mat och trevlig sällskap och många skratt i vanlig ordning. Tack för en trevlig kväll! Alltid lika mysigt att gå hem när det ljusnar och njuta av fåglarnas sång, även om jag denna gången mer haltade än gick :)
Det visade sig på måndagen efter besök på vårdcentral, röntgen och akuten och otroligt oförskämd väntan (!) att stortån fått 2 frakturer men det var inget att göra åt det mer än att äta painkillers. Note to myself: sporta inte, du slår dig jämt å om du ändå gört, gör det inte i foppatofflor!


Missommar konstverk!

Att bryta tån ingick INTE i min semesterplan alls faktiskt... Men men what to do? Tur att man har snälla hundar som finner sig i det mesta! Och tur att jag bor i hus med tomt så vi kan vara ute ändå även om promenaderna den här första veckan har vart så gott som obefintliga. Men varför inte passa på att måla om lite när man ändå inte kommer så långt? Har börjat med sovrummet och blev så gott som klar idag vilket känns himla skönt! Nästa projekt blir vardagsrummet så fortsättning följer!

Gul ish färg...
blir nougat ish färg!

Ågis Vågis

Tota Lola

Uni Lunisen

Slutligen finaste Jippan! 
Som på en vecka ökat 2 cm i midjemått, misstänker dock att det är mer "hull" än bappisar som börjat ta plats. Tror och hoppas än att det är smått :) Hon har inte vart så sugen på sin middag dom senaste dagarna, är mer rädd om sig och tröttare men som sagt svårt att säga då våra rutiner inte är desamma med min trasiga tå. Imorn ska hon mätas igen, då är det 3 veckor sedan den sista parningen!
För att läsa mer om den planerade kullen gå in på *HEMSIDAN*

2 kommentarer:

gunilla sa...

hej
vilka underbara bilder...de ser verkligen ut att njuta...

eva-lena sa...

Vilken skillnad lite färg och tapeter kan göra och vad snabbt det kan gå :)
Blir super bra!!
Vilken tur att det inte var jag som bröt tån för jag hade nog gråtit en skvätt och gnällt desto mer..
Men u took it as an HEN all the way
;)