onsdag 6 juni 2012

Håll tummarna för smått!

Toppendag!
Imorse kom pappa och bytte blandare åt mig i duschen, det är den andra sen jag flyttade in (!) men nu har jag varmvatten igen :)
Sen bar det av till Bäckefors med stora förhoppningar om att det skulle vara rätt dag för en date mellan Joker & Jippie. Sånt här är alltid lika pirrigt, kan tänka mig att man lätt tror att det är "bara" men det kan vara långt ifrån "bara" ! Men idag tror jag baske mig att det vara "bara".
Trodde Jippie var redo med tanke på utstryket i måndags samt att hon flörtat med Våga på morgonen och fysiskt redo var hon allt men inte psykiskt. Men vilken gentleman Joker var!!! Lyssnade på Jippie och kurtiserade för henne på gulligaste vis för att visa att han var snäll och ett bra kort att satsa på <3 Det är sånt beteende som jag tycker är såå värt att hanar har, att dom lyssnar på tiken och inte bara hoppar på oavsett vad hon säger. Med tanke på vilken stark drift könsdriften är så krävs det mycket för att balansera den och det hade Joker!


Trötta vovvar i värmen efter lyckad date.

Joker var så söt!


Han gick troget efter...


...väntade på håll...


... kollade läget på närmare håll...

Efter Joker duktig jobbat på att få Jippies förtroende så gick det så lätt, busenkelt!
Och efter 15 minuters hägning så var vi alla nöjda med dagen =) Beroende på hur Jippie verkar så åker vi kanske upp på en till date på fredag :)
Så på 1.5 timme hann Ann och jag sitta å prata i solskenet, vovvarna bekantat sig med varann och även gjort det som vi hållt tummarna för skulle hända!

Om allt går vägen så blir det bappisar vecka 32 i Augusti men det är många veckor dit och man vet aldrig vad som kan hända på vägen, förhoppningsvis får vi några tecken om ca 4 veckor.

Tack Ann för att jag får låna din fina, goa, snygga och socialt kompetenta Ch. Albicans Joker!

5 kommentarer:

Matilda sa...

Mega spännande :)Håller alla tummar och tår för att det skall börjar växa ett gäng skitungar i Jippies mage :)

Storma sa...

Å så bra<3

Jenny sa...

Lycka till!

Anneli sa...

Klart man vill ha gentlemän! Håller med Jippie helt å hållet i den frågan. *ler*
Håller tummar å tassar att det ligger små Jippisar i magen! (Dom måste ju bara få heta Tjohoo, Yes!!, Bravo å liknande!)

Elisabeth sa...

Spännande, lycka till