söndag 3 juni 2012

Lure träning och Rally

Vilken helg det har varit! Inte mycket tid att vila upp sig på men det har det varit värt!
Igår åkte jag till Kvänum och lure träning tillsammans med Idra å husse Stefan, där var även Malin med Udda och Maggan med Lexi och Leia, amongst many! Arwens matte Xsara var oxå där, det var hon som höll i träningen tillsammans med Thomas Brandt som var licensgivare. Vädret var utmärkt spring och whippet vänligt!
Som alltid är det kul att vara iväg på tillställningar med likasinnade likaså denna gång, extra kul när det går vägen!
* Udda fixade sitt andra licenslopp och väntar nu med Arwen på att fylla 15 månader så dom kan ta det sista godkända.
* Idra och Luna sprang på riktigt för första gången och gjorde det med bravur, dom kan verkligen springa dessa Kevin å Våga bappisar!
* Luna fixade även sitt första licenslopp.
* Lexi är nu också redo för att ta sin licens!
 Stefan var dagens dirtbike förare och tack vare det hann vi med två omgångar.
Tack goa valpköpare för att ni gör så mycket med era Nota's Crew vovvar! 
 
Lycklig matte och nöjd Nota innan prisutdelningen och innan vi fick reda på att det gick så bra idag. Själv var jag överlycklig för att vi tog oss runt banan utan att jag fick bryt :)

Å idag var det rallytävling i Gbg, klockan ringde den okristliga tiden 05.45 och jag vaknade med mantrat jag hade kvällen innan "jag ska vakna pigg och utvilad", dock varken pigg eller utvilad men jag vaknade iallafall!
Lena med Hugo hämtade upp mig och på Blomsterlandet packade vi in oss i Eva med Elliotts bil, hade lite pepp talk på nedvägen och vi var rätt nervösa allihop. Väl på plats så kom Anneli med Yra och Matilda!
Jag fick (o)turen att starta sist i vår grupp som var 25 anmälda, först ut var Lena och Hugo som gjorde en kanonbana, såg riktigt lovande ut! Efter ett tag var det Eva och Elliott som hade oturen att "utsättas" för flera skott innan och under tiden på banan, tyvärr uppskattar inte Elliott skott så det gick inte så bra som det skulle gjort... Slutligen var det Notas och min tur att gå in på planen... Målet för dagen var egentligen att sätta fötterna på tävlingsbanan men när vi väl var inne så gjorde vi ett tappert försök att ta oss runt och det gjorde vi! *lycka*! Skakade som ett asplöv när jag kom ut från banan, men vi överlevde! Efter detta var jag bara så nöjd med dagens prestation! Nota "höll" trots allt hela banan and me as well!
Sen var det prisutdelning och när jag inser att vi kommit på delad 2a plats av 25 stycken med 90 poäng så kom tårarna (inte sådär "fröken Sverige" fint utan jag bölade verkligen). Många känslor! Stolt över Nota, stolt över mig själv, kul att få ett kvitto på att vi kan, att vi blev placerade you name it!
Tack kNotan för att du ställde upp på din matte, det betyder så ofantligt mycket, DU betyder så ofantligt mycket <3

5 kommentarer:

Ann-Eva Hansson sa...

Underbart att läsa och jag gläds så med era framgångar på alla sätt :-) Grattis!!

Malin sa...

Kan inte säga det nog, älskar min underbara lilla Udda <3

Veronica U sa...

Jättegrattis!

Anneli sa...

Hurra hurra hurra!!
Stort Grattis till alla NC-valpar som e superduktiga å till er som gjorde ett kanonjobb idag på rally-banan!! *kramar* (blder kommer på mejlen)

Anonym sa...

Jätte kul att det går så bra för Våga & Kevin avkommorna !! Ännu roligare är det med din & Notas framfart på rallyplanen !!! Skit kul & Jätte GRATTIS !! Detta var du VÄRD :) Många kramar Monica