måndag 1 november 2010

Hos veterinären


För det första, det är höstlov, hela veckan!!! =)

Och idag var det inbokat besök hos veterinären för att ta tandsten på Nota och även ta en ny plåt på hennes ländryggs kotförträngningar.

Men först åkte vi till metropolen Kvänum (?) för en frukost hos bästaste Xsara! Frukosten följdes av en promenenad, Xsara gick med Elias i barnvagen och Storma Afghan och Babe Flatcoat och jag hade med mig mina 3 ivirga tjejer.
Det är så roligt för vi lärde känna varandra på gymnasiet och har varit bästa vänner sedan dess, det gör att man har mycket att prata om i alla lägen :)

Hos veterinären blev Nota sövd och när hon sov som godast tog vi en ny plåt på ländryggen, tandstenen putsades bort och under tiden passade jag på att klippa klorna så mycket det bara gick.
Ländryggsplåten såg bra ut och det är inga som helst förändringar sedan plåten som togs i mars 2009, det är bra! Däremot såg det ut som om hon skulle fått svansen klämd...? Högt upp på svansen hade hon en förändring, svårt att förklara... nästan som ocd på svansen, är det möjligt? Eller så kanske hon gjort en rejäl vurpa i skogen och böjt svansen illa? Jag vet med mig att hon inte klämt svansen iallafall. Hmm!
Det var nästan ingen tandsten att ta bort men det känns bra att ha koll på tänderna, better safe then sorry :) Å klorna kändes bra att passa på att klippa "rena" och så nära pulpan det gick att gå, lustigt för att trots att hon var sövd så låg hon och ryckte med tassarna ändå =)
Fastän hon fick en uppvaks spruta så har hon varit gott nanig hela em och kvällen, min lilla sessa.

Inga kommentarer: