lördag 6 november 2010

lov och träning

Först å främst, alla foton är tagna av Anneli (Bokskogens) *tack*
Veckan har ju varit en extra deluxe lov vecka =)
Måndag har jag bloggat om tidigare som bestod av påhälsning hos Xsara och besök hos veterinären.
Tisdag hjälpte jag mamma måla hundpensionatet (inomhus), det kommer bli kalasfint när det är färdigt!
onsdagen bjöds det på en lång och skön promenad på Hunneberg! Har passat på att traska extra mycket med hundarna nu när man vart ledig med mycket fint väder men en 1 mils promenad känns ändå värd att nämna, så skönt! Kvällen spenderade Ina och jag i den goda "Greys Anatomy" andan, vilket innebär god mat innan vi bänkar oss för veckans bästa program!
torsdagen åkte jag mellan världens två ändar (Norra Björke vs Orust) och hälsade på bästaste Marre. Drabbades på sen em av dåligt samvete då jag inte hälsar på sen Jesus gick i sandaler så det blev en oplanerad men mycket trevlig liten roadtrip.
Fredag var det Aktiv Hund för att hjälpa Ina med Mindis simträning, jag tyckte att vi skötte det riktigt bra, å Mindi oxå =) Efter simträningen hyrde vi inomhushallen för träning, Anneli dök även upp med Yra :) Alla hundar utom Mindi tränades. Hmm blir inte riktigt klok på Jippie, hon är väldigt eftertänksam när det kommer till träning!? Med Nota tränades mest rally och jag gav verkligen järnet för att hon skulle vara peppad hela tiden, det funkade kanon =) Haha fast hade jag tränat så bland folk jag inte känner så hade dom nog trott att jag var aningen retard! När der var dax för Vågas pass var jag för trött i huvudet för att få till en riktigt bra träning... Fast när jag tänker efter så var det inte så tokigt ändå :) Note to myself: träna inte alla hundarna samma dag.
Efter träningen så gick Anneli å jag ut för att fotografera hundarna i det fina vädret, ja visst sken solen men det var inte många plusgrader och det blåste ju nåt kopiöst!

Jippie ute och inne


Våga i snålblåsten

Våga mitt i hoppet

Den gröna grejen är för balansträning. Våga bjöd på mycket, att stå med framtassarna på den, att hoppa över den, att delvis ligga på den, att använda den som klossen för att göra ingångar, name it =)


Nota gillar att balansgång! :)

Jippe på balansen

Med hjälp av Ina så tog hon även tunneln :)

Idag är det lördag och det blev tillslut en bra dag det med :)
Åkte till Uddevalla, köpte flyttlådor, fyndade på Hööks där det fyndades 1 styck sovpåse , ska bli spännande och se om hundarna kan klura ut hur dom ska använda den, då kanske "lyfta på täcke" dagarna är över? Till min stora glädje hade dom även 50% på hundtäcken så jag hittade 2 täcken till Nota och Våga, lilla Jippie skulle drunkna i ett så stort täcke så hon klarar sig på de täcken som redan finns hemma :) Vidare till garaget där vinterdäcken skulle på men tydligen så har däckmönstret krymt i sommar? Hmm två däck var iallafall solklart olagliga, dom andra 2 på god väg... Tack vare att man har så goa vänner så köpte jag 2 braiga däck av Peter som åkte till däckfirman, slängde på dom på mina plåtfälgar och bytte runt om! *tack* Sen hjäpte Davve mig så jag får bort fukten i bagagen å så fick jag även en baragerumsmatta, fatta vilka vänner man har! Hade dessutom trevligt sällskap av Cissi och Lisa.
Idag är det alla helgons afton och det brinner ljus hemma för Morfar, Chessie och Ebba, saknar er verkligen!

2 kommentarer:

Ina sa...

Sicken toppen vecka du haft:)

Anneli sa...

Snart e det jul-lov! *leer*
När kör vi nästa inomhusträning? Ja e laddad! Å Yra likaså!
*kram*