tisdag 12 april 2011

3 veckor gamla imorn!

Först vill jag promota ett förslag till uddevallas kommun, så alla uddevalla hundägande blogg läsare får gärna gå in och hålla med om att vi vill ha rastgårdar i våran kommun, sprid gärna vidare till fler, detta är en chans att påverka!


Å så har dom dumma fästingarna kommit, plockade dom första krypande på mig å hundarna i söndags.


Ikväll fick bappisarna vara med i vardagsrummet i en korg som dom både försökte och lyckades rymma ur :) Tur för mig att dom ganska snart somnar om så uthålligheten går att leva med =) Det har varit riktigt mysigt att ha dom med, så nu sitter jag här med datorn i knät framför tvn och ser dom små grynen sova i en hög *kärlek*. Dom har fått börja smaka på lite uppblött foder, några har kommit underfund med maten bättre än andra men dom får bara äta pyttelite för magarna är inte vana ens vid rumstempurerad mat så dom blir lite frusna i magen.


Miss Fit myser med mig i sängen.

Miss Fit.
Ålen gäspar stort!


Ågisen!


Walter!


Nos!


Miss Fit!


Sunshine!


Miss Fit igen!


Biffen! Hihi i helgen så viftade han på svansen å busade lite med mig =)


Mätt i magen=sova.


Lillan!


Ålen, Lillan och Matilda.



Nu är det nedräkning till det såå efterlängtade påsklovet!

Och nu på fredag börjar jag med LCHF har provat allt annat och ska även ge det ett ärligt försök, svårt med valpar å fika tider bara, nån som har nåt bra tips?

Jippie har fått tid på operation på måndag, då försvinner hennes tonsiller som har fortsatt bråka med henne.

Älskade bilen är till salu nu med Volvo 945 -93 vit gammal polisbil med ca 170 hk, gått drygt 40 000 mil och kommer säkert gå lika många till med lite kärlek, istället flyttar det hem en V 70 -99, grå och inte vit... men med ac :)


9 kommentarer:

Malin sa...

Oj oj oj vad fina de är valpisarna! De blir bara sötare och sötare tror jag ;)

Matilda sa...

vad bra att du tagit tag i rastgård förslaget! skrev under med en gång ;) har också funderat på att prova LCHF...fast jag älska potatis så jag vet inte om jag klarar av det :)Söta hundar som vanligt :)

camilla sa...

Finisar!!!
angående LCHF så tror jag verkligen på det :), mamma o lennart syntes det på bara efter några dagar ;).
Är man en gottegris så kan jag tipsa om LCHF negerbollar:
100 g smör. 100g kokos, 2 msk sötningsmedel, 1 tsk vaniljpulver, 2 msk kakao, 1 msk grädde och 1 äggula.
Hemsidan www.znack.se kan jag tipsa om också :). Lycka tilL!!!

Veronica sa...

Oh, vilka härliga mysbilder på underverken. Intressant recept Camilla tipsar om, kan kanske vara något. Kramar, vi ses snart :-)

Elin sa...

Va tiden går fort!

Idag körde jag "kläm i dej en hel färdig-grillad kyckling-dieten" funkade skitbra! Mätt blev jag ;P

LCHF eller GI... å lite motion på de då. Det tror jag på... jag ska köra GI och försöka våga mej på att promenera lite mer... just nu e de si o så me dagsform men de bra dagarna kan jag väl för fan släpa mej ut!! Vi får sparka varann i baken... det ska gå!!

Pussa alla vovvarna från mej o boysen :*

Helena, Quince och Otto sa...

Men Michaela, de är ju bara för ljuvliga! Kan inte låta bli att gå in och titta på bilderna...

Malin Blad sa...

Ja dom är så vackra, ur gulliga. Jisses vad fort dom växer <3

Kram kram

Hanssons sa...

Åh, tack för att du delar med dig av alla underbara bilder och iakttagelser på de sötaste små whippet-valpar man kan tänka sig!! Med tanke på att vi började nedräkningen för sisådär 400 dagar sedan är det ju inte så länge kvar nu :-) Kramar från oss alla till er alla

Mia Eriksson sa...

Ser fram mot att få se älsklingarna helgen 7-8 maj :) Puss & kram från me and my boys