måndag 18 april 2011

update med kort

Idag har vi varit hos veterinären för att ta bort Jippies tonsiller och op verkar ha gått bra för hon är verkligen sig själv igen. Medans Jippie var hos vetten så åkte jag till mamma och kramade och peppade Tilda som ska valpa och jag har nog aldrig sett en så stor mage på en tik, nånsin! Tilda är ju min saknade Ebbas barnbarn <3 Nu ikväll har hon kommit igång med valpningen, hoppas verkligen inte hon får så mpnga som det såg ut som att det låg i hennes mage (typ 25). På vägen till mamma höll skolbussen på att ta hela min bil i en kurva, jag skrek som en tjej i bilen, funderar på att vara så "vuxen" så att jag ringer å klagar, nästa gång är det en unge på cykel som bussen mäter i den kurvan...

Så har jag legat på mage å pussat å gosat med gullungarna idag =)

Och vart iväg å hämtat nya bilen, hoppas jag kan få en lika bra relation med den som med POSsen :-)

Igår var Xsara här, vi gluttade såklart på bappisarna, tjötade som vanligt och pysslade med inbjudningskorten till deras bröllop!

Ser ni tanden som kikar fram? Det är gott om dom nu ;-)

Miss Fit=söt!
Miss Fit å Matilda busar.


Suddigt kort men ville visa att Lillan verkligen är randig på ena sidan och orandig på andra, även benen!


Sunshine!


Miss Fit.


Sunshine!


Biffen!


Varma Walter :-)


Biffelibiff!


Matilda.


Lillan!


Biffen!


Walter i högen.


Lillan!

Miss Fit.


Biffen!


Ålen!


Biffen fick vara med på fler kort denna gången =)


LCHF går bra, man är mätt och jag har varit duktig. Måste mäta mig å väga mig med så att han kan se att det händer nåt.

Imorn blir det ett litet besök till Cattis på Whippmix å kolla på hennes bappisar å prata whippet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

biffen och bananen (walter) i mitt hjärta!

Whippetboys sa...

Lillans teckning är ju bara så häftig! :) Och tänk så praktiskt för en ev. utställningsintresserad ägare. Vissa domare gillar ju randigt och vissa föredrar ju orandigt! Då är det ju bara att byta sida beroende på... ;)