lördag 29 november 2008

Valp nr 7 med sin mamma :)

Jag är snart bäst i världen på att räkna till 7 =) Med tanke på alla åtaliga gånger oavsett tid på dygnet som jag går och kollar att alla där så att ingen valp råkar hamna i kläm. Ina kallar mig "hönsmamma", hur kan det komma sig?
Allt går bra med dom små :) Dom sover och äter! Dom går upp olika mycket men valp nr 6 (hanen) leder helt klart i antal gram viktuppgång. Nota är en duktig mamma och har helt kommit in i sin roll, även hon vart duktig från början, så är det lite mer rutin nu.

Valplådan är inne i sovrummet med oss och det är inga som helst problem så länge Ebba och Våga sköter sitt "språk" och inte är oartiga så får dom gärna stå precis vid valplådan å titta på när Nota sköter sina små. Dom är fina mina tjejer!
Här kommer lite bilder tagna igår och idag (fre/lör) :

Från vänster valp 4, 6, 7 ligger på mamsens hals,
lustigt nog så vill ju gärna whippetvalpar sova så här på sina nya hussar och mattar den första tiden (har mina gjort iaf).

Nåt mer som jag upptäckt är att dom ofta "grupperar" sig med sina samfärgade?
Valp nr 5 ligger borta vid matbaren hos mamma.
Från vänster valp 7, 4, 3

Från vänster valp 6, 2, 1

Nota med sina små puppisar!

* sötisar *



Hela gänget!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du EEE en hönsmamma=) Men ja förstår dig oxå=) Fin fina bilder! tack för idag! Kram

Anonym sa...

Hejsan!!
GRATTIS till de små liven, helt underbara!!! Fin fördelning eller??
Pussa mammma på nosen från oss:)

Lycka till med allt nu!!
Hoppas vi kan ses någon gång, skulle vara jätteroligt att klämma lite på dem så småningom...

STOR kram Marika & Nellie

Sagoruna sa...

Härligt med valpar! Eira och hennes syskon grupperade sig också efter färg lustigt att de gör så. Synd om din fawn och vita som är ensam om den färgen då (-; SKa bli spännande att se dem när de blivit lite större.

Anonym sa...

du är ingen hönsmamma:) Jag lärde mej också att räkna till sju alla tider på dygnet men inte var jag hönsig för det:-) Jag tror man kan kalla det omtänksamhet/omhändertagande:)
krama dom små
Anna-Carin
Mora

Sara och Miki sa...

Dom är så fina så fina valparna! Vilka härliga färger. Och ja det stämmer ju, Miki sov också på min hals sådär första veckorna. Gulligt!