onsdag 26 november 2008

Valparna har kommit!



Valparna är här!

NR1 ca 04,30 brindle tik 260g
NR2 06,25 brindle tik 310g huvudet först
NR3 06,50 beige hane m lite vitt på rumpen 268g huvudet först
NR4 07,05 beige tik m vit nacke 298g rumpan först
NR5 07,35 beige/vit tik 282g huvudet först
NR6 09,10 brindle hane 328g huvudet först
NR7 09,15 beige tik m vitt på hö sida nacken 300g huvudet först

Oh my god! * Jippie *
Ja inatt kom valparna och första valpen fixade Nota helt själv då hon skötte allt så tyst och smidigt att jag inte vaknade förrän jag hörde valpen låta! Flög upp ur sängen och såg den fina valpen bli slickad av Nota, den var torr och helt färdig. Duktig Nota!
Andra valpen tog lång? tid på sig och jag trodde den var död för jag såg huvudet länge och det kändes kallt. Hysterisk som jag var/är så pratade jag precis i telefonen med jour veterinär när Ina ropade att den kom ut och att den levde!
Nr 3,4,5 kom inom ca 1 timme och det gick som på räls =)
Nr 6 tog tid på sig men kom efter 1.5 timmar tätt följd av nr 7.
Än så länge ser dom fina och nöjda ut och vi håller tummarna att det förbli så!
(Färgerna beige och brindle är på ett ungefär då jag inte är helt 100 hur dom blir när dom är färdiga)

Tack till alla som jag pratat med och ringt och för alla snälla SMS (ingen nämnd och ingen glömd). Och för alla er som erbjudit er att ställa upp om det skulle vara något.
Mamma har fått ha jour sedan tidigt i morse, tack!
Och tack till Ina som kom hit kl 6 i morse och hjälpt till och tagit kort (dom kommer snart).
Och för att hon nu har med sig Våga & Ebba på en lång promenad =)
Extra tack till Notas uppfödare Elsa för denna underbara tik ;)

*Pessimist som jag är så vill jag poängtera att det är så här just nu och att allt kan hända, så håll tummarna med mig att valparna fortsätter utvecklas bra och håller sig friska och krya.*

Nyfödd!


Hela härliga gänget

Lugn och trött mamma

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så spännande!
Jättegrattis till er alla!
Så många bebisar det var i den tjocka magen - inte konstigt att Nota såg alldeles sprickfärdig ut :-)
Det kommer säkert att gå jättebra alltihop. Tänk vad de ska utvecklas snabbt ändå!

Kramizar till alla!
PriZor's-gänget

Sara och Miki sa...

Jippi! Grattis och så kul att allt gått bra!!! Jag gissade rätt på antal men fel på fördelningen, vad roligt med fler tikar :) Nu vill vi ha BILDER :)

Jenny,Nokia och Leo sa...

men JÖSSES HÄR GICK DET UNDAN!!!!

***GRATTIS***

ps:ser fram emot bilder snart ;-D

Anonym sa...

SuperGRATTIS!!
Pussa Nota och de små från oss alla!

Kram
Sofia & gänget

Anonym sa...

Grattis till nota och dig och Viggo!
Söta dom är!
Kram IDA & WHIPPE

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Det gick ju fint det där! Ingen anledning att oroa sig i onödan eller hur!? Ska bli spännande att se dom små liven utvecklas! Pussa Nota som har gjort ett kanonjobb!
//Elin o Briam

Anonym sa...

Grattis till dom små bebisarna.
kram från Inas mamma

Sagoruna sa...

Grattis till de små! En stor kram till mamma Nota som klarade det så bra!!!

Anonym sa...

Stort GRATTIS till de små sötnosarna!!!
Det måste vara en härlig känsla nu!

Anonym sa...

Ååh, så fina! Men liknar dom inte brevbäraren?

Whippeten Nota sa...

Tack tack tack till alla goa människor som grattulerar till valparna =) Det värmer i hjärtat på en stolt "mormor" ;)Önskar att ni alla kunde vara här å dela den underbara energi som blir när hon ligger å pysslar med sina små mirakel. It´s a fu..ing hallelulija moment!

Anonym sa...

Gud så goa de ser ut. Nu kan du ju gissa vad jag har för bakgrundsbild på datorn. Min mor och syster grattar så mycket de med. Hör av dig så fort du orkar, har tid och lust.
Massor av kramar till allihop från Ingelis & Nova

Helena, Quince och Otto sa...

Å fint! Lilla tåren...

Anonym sa...

Grattis, grattis till de ljuvliga små!