lördag 24 april 2010

Elmia LC prov


Belaras nytillskott av rasen Magyar Agar eller Maja Jaguar =)

Igår kom Ingela hit med räkor å gott, som vanligt när vi ses så är det inte bara för att det är trevligt utan för att det ska hittas på något mer =)
Denna gången för att vi tidigt Lördag morgon skulle styra kosan med älskade vita Volvon mot Jönköping, Elmia och Lure Coursing provet där! Vi var där för att hjälpa till med att sälja mackor, dricka, hamburgare och annat gott för att få in pengar till västra sektionen (lc). Idag sprang alla vinthundar utan Italienare och Whippets, det var roligt att träffa allt gott folk som man inte har sett på länge pga den låånga vintern. Roligt att även se hur dom andra vinthundarna springer, det skiljer sig en hel del i sätt! Även ljudvivån var annorlunda (läs lägre) när whipparna inte var på plats :)
Mina töser å Mindi satt i bilen lyckligt ovetandes om vad som egentligen hände, vilket var lugnt och skönt! Innan det var dax att åka fick Jippie först komma ut och kika lite, hon har aldrig sett lc innan och sen hämtade jag dom andra två "dårarna" som mycket väl vet vad det handlar om. Gissa om jag tror att dom oxå ville jaga trasan!!!
Efter en trevlig dag i underbart väder och fina omgivningar så var det dax att åka hem, stannade till på hemvägen hos mams å paps och tittade på bappisarna som nu börjat öppna ögonen och snart är i sin charmigaste ålder *tötisar*
Imorgon blir det en sväng till Uddevalla för att se en god vän göra sin start i Appellen ;-) kanske även träna lite lydnad med Våga och förhoppningsvis även gå fårhagarna och Egon spåret, saknar ju Uddevalla markerna.
Nedan kommer bilder av det lilla jag fick fotat idag:


Lenas galgo, vars namn jag inte kommer ihåg med hon lyssnade lika bra på namnet "galgo" hihi :)


Massa vinthundar idag =) Upptäckte dock att jag inte fotat en enda whippet, lite dåligt av mig!


Söt "liten" Borzoi bappis.


Här ovan har vi Maja Jaguar =)


Tältet där vi sålde fikat.

2 kommentarer:

Ina sa...

Det har vart en underbar helg älskade vän. Är så tacksam för att jag har dig. Å ännu mer idag för att du kom=) KRAM

Elisabeth sa...

Hahaha, du är roligt du...men visst låter det fint med Maja Jaguar, man kanske kan lägga till det till det riktiga namnet Nóri Maja Jaguar....