lördag 10 april 2010

Påsklov




Ja denna veckan har det ju varit det efterlängtade påsklovet! Har väl inte hunnit allt som var tänkt men en del i alla fall =)
I måndags gick ju Jippie sitt anlag i viltspår och sen åkte vi till uddevalla å hjälpte Ina med flytten.
I tisdags så körde jag mamma till uddevalla då hon skulle hämta upp sin bil på verkstaden. Sen åkte jag till Ina och hjälpte henne få upp lite kartonger på vinden, vidare till Torp å sen hämtade mina utemöbler (4 stolar:) å sen till garaget! Trist att ha flyttat från uddevalla, från vännerna, alla fina skogar/promenadvägar och garaget! Bilen fick sina sommardäck på så nu ser den ut som en äkta volvo igen ;-)
I onsdags åkte jag till uddevalla (igen...) denna gången för att samåka med Anneli med Yra å Ida-Maria med Whippe till lure träning i Bröndome. Skulle egentligen haft med mig Våga ner men då hon vart dålig i magen i 2 dagar så ville jag inte chansa... Rätt surt att åka utan hund men trevligt och givande ändå! Både Yra och Whippe sprang duktigt!
I torsdags hjälpte jag mamma med lite ärenden då hon väntat på att Laura ska valpa, sen när jag kom hem så fick jag städat ur bilen och tvättat fälgarna, nu är det bara resten av bilen kvar...
Fredag blev det ett par timmar med att läsa igenom elevarbeten och sen hjälpte mamma med rastningar osv av vovvar då Laura på torsdagskväll/natt fick en stor kull med svarta små godingar =) Bappisar måste vara det bästa som finns!!!
Idag är det lördag och jag har suttit och ringt runt till mina valpköpare för att kolla läget med dom "små" och det är så skoj att höra att dom är nöjda och att allt fungerar bra för dom! Tänkte planera in en valpträff så jag hoppas jag får lite datum på lediga helger då valpköparna kan så man kan pussla ihop en helg där så många som möjligt kan komma, vill ju se hur dom har utvecklats :) Ikväll blir det uddevalla igen och middag för Daniel som fyllt år och kanske en nykter kort sväng på krogen.
Imorn börjar arbetsveckans planering igen och funderingar på vart veckan tog vägen =)

1 kommentar:

Anneli sa...

Jo, det e ju det där me vart dagarna tar vägen...? Fattar inte att det redan e lördag! Hade behövt minst en vecka till att vara ledig men snart kommer ju sommarlovet!
En sån fin du har i början av inlägget! *blink blink*