torsdag 15 april 2010

Lauras bappisar å träning

Först en fråga, är det någon mer som har haft problem med blogspot det senaste? När jag lägger in bilder så syns dom inte som annat än massa tecken och jag kan inte centrera texten längre, please let me know!

Idag efter jobbet så åkte jag till mamma och fotade Lauras valpar som snart blir en vecka gamla =) Så jäkla söta! Nedan följer söt-bevisen =)
















Igår kom Ina och Mindi hit och det blev årets första organiserade träning för min å vovvarnas del och den var efterlängtad!!! Det finns en hockeyrink här som är bra att träna på med tanke på att det f-n regnar katter på det här stället, såna där dryga rackare som vet hur långt ett koppel är och som inte är vana att flytta på sig... suck!
Träningen gick bra med alla vovvarna, Våga har kommit långt i sitt fria följ och tycker att det är såå roligt =) Kollade av lite olika beteenden som hon har haft i sin "portfölj" och jag tycker inte vi har tappat alltför mycket under den långa vintern. Klickade även för sitt kvar och med träning så kommer hon snart lista ut vad jag vill och då tror jag att det går fort :)
Nota har höjt sin motivation i fria följet hon med =) Klickade även för smått och gott för att få igång henne å då blir hon på gott humör! Avslutade med några budföringar då vi funderar på att träna rapport, med tanke på den ytterst lilla träning hon har haft så var hon superduktig!
Jippie fick oxå komma ut å prova lite träning, hon kommer bli min lock å lur hund då hon har större tålamod än mig och jag orkar inte vänta ut henne för att träna henne rent på klickern... Men jag gillar henne ändå ;-) Ina fick klicka och jag matade då hon har större tålamod än mig :) Så småningom så kommer kanske saker å ting bli mer värt för henne och då bli mer lättränad.
Tydligt märktes att deras koncentrationsförmåga är lägre efter det långa träningsuppehållet så nu gäller det att matte håller sig till korta träningspass med hög frekvens.
Ina å Mindi gjorde ett fin fint pass! Kommenderade linförigheten och läggande under gång och det såg mycket bra ut! Stort impad av deras apporteringsträning, så säkert, så snyggt och så inspirerande!
Efter träningen blev det tacos å Greys anatomy å tjejsnack å kladdkaka =)

1 kommentar:

Ina sa...

Skit blogg.. varför kan inte jag kommentera?