torsdag 24 mars 2011

1 dag gamla.

Våga med sina valpar! Från vänster; Sunshine, Walter 2, Miss Fit, Ålen, Lillan, Matilda, Biffen.



Ålen! ovan och under!


Godingar!

Walter 2 gullar sig!


Lillan som är randig på ena sidan :)

Miss Fit!

Sunshine!

Lillan!
Matilda.
*RIP Lilleman*
Idag åkte jag till veterinären och lämnade tillbaka Lilleman till änglarna igen.
När han föddes så drog han i sig fostervatten, jag slungade honom bäst jag kunde och tyckte att han såg stark och pigg ut igår trots sin lilla vikt men idag så har han bara blivit mer orkeslös och gått ner i vikt och började tyna bort.
Inget djur ska lida så han fick somna in 1 dag gammal.
Övriga gänget äter och sover så mycket dom kan!
Har även sett 2 stycken idag som har gjort rörelser som liknar att "klia sig" *gulligt*
Tänkte skriva ner hur jag ser skillnad på dom;
Nu finns det ju bara 2 pojkar kvar, båda blå fawn (rätta mig gärna om jag har fel).
Walter 2 som föddes först och Biffen som kom som nr 6.
Det som skiljer sig är att Biffen har minst vitt, han har inget vitt i nacken, det har Walter 2, Biffen har även mindre vitt i ansiktet.
Walter 2 har en förkärlek till att krypa runt och ligga på/längs Vågas rygg.
Dom två svartbrindlade tjejerna Matilda och Lillan skiljer sig dels genom att Matilda nu är större samt att Lillan är (nästan) randfri på sin högra sida. Matilda har mer bläs än Lillan.
Lilla fröken Sunshine är ju ensam om att vara blåbrindle så henne känner man igen på det :)
Sist men inte minst har vi svart fawn (rätta mig gärna om jag har fel som sagt:) flickorna där Miss Fit (som föddes med en storstilad entr´e) dels än så länge är större och har mer vitt i nacken än Ålen som är mindre, har mer vitt i ansiktet och bara ett par vita strån på halsen.
Alla har vita tassar och svanstipp med mer eller mindre vitt i ansiktet och halsen, det brukar kallas för irish marked om jag inte missminner mig?
Matilda med sin mamma!

Gulliga Miss Fit!

5 kommentarer:

Ann-Eva sa...

Vilka underbara små liv! Tack för din utförliga beskrivning, Michaela!! :-) En tanke går förstås också till Lilleman. Stor kram till er alla

Storma sa...

Dom växer fort!;) Tycker redan nu att dom inte ser lika "korviga" ut utan mer bebis!
Puss å Kram

Jana und die Jungs sa...

Another Walter :-) Hope he will be good as Jonas is. A lovely colourful bunch and I wish could see them in flesh.

Jana, Jasper and Jonas formally knowns as Walter 1

Mia Eriksson sa...

Gullungarna redan en dag gamla och sötast i hela världen.
Bamsekram till hela gänget från oss.

Michael sa...

Lillan ser ut som sin farmor:-)
gulligt...
grattis till dom små!