onsdag 16 mars 2011

Lc framgångar i Tyskland


I helgen fick jag riktigt goda nyheter från matte Jana då hennes Jonas (Nota´s Crew Gula) hade sin lure coursing premiär, vilket också är den första i kullen som är färdig med sin licens och nu gjort sin första tävling.
Jonas sprang så bra att han hade dom högsta poängen av whippethanarna *wohoo*
Hans poäng såg ut som såhär;
intelligence 2 x 10 points
speed 2 x 10 points
"agility" 12 + 10 points
condition/stamina 2 x 10 points
enthusiasm 2 x 12 points
Jag är såklart jättestolt över Jonas och allt han lyckas med!
Men oxå glad över att han hamnade hos just Jana som tar så väl hand om sin Jonas och tränar och tävlar honom så att han meriteras.



Träffade ju Jana och Jonas (och Jasper, Janas andra whippet) i somars då dom var här på specialen och även tog ett av sina licenslopp här :)
Och förutom att Jonas både är snabb och flott så är han en så otroligt trevlig hane, mycket snäll och följsam och det gillar jag!
Undrar om Jonas kan få whippetklubbens trippelpris då han faktiskt har Excellent på utställning med R cert, sin lure licens och nu ett godkänt lopp och snart tror jag även att han får tävla i agility =)



5 kommentarer:

Storma sa...

Gud å skoj!! Hejja hejja:)

Elin Rose sa...

Åhh vilka fina bilder!!
Tänk, ingen snö. Och deras träningar är i full gång!!
Tror bannemej jag flyttar dit, åter kommer till sommaren!! =)

Anonym sa...

Hi Elin,
we have had a little spring last week but today it´s cold, foggy and rainy. But I´m sure the spring is coming :-)

Elisabeth sa...

Grattis till framgångarna

Mia Eriksson sa...

Stort grattis till fina och framför allt duktiga avommor =)