tisdag 22 mars 2011

Välkomna små liv!



Inatt har jag nog vart med om väldens enklaste valpning! Våga är BÄST!!! Igår märkte jag ju, som jag skrev att hormonerna började kicka in, vilket dom brukar göra i god tid och man brukar sitta vaken många timmar i väntan på dom små men inte denna gången! Bara sådär utan vidare tyckte Våga å valparna att det var dax och en efter en kom dom fram :)
Ungefär såhär;
1. 02.15 fawn (blå) hane

2. 02.30 sv. brindle tik huvud först.

3. 02.48 sv. brindle tik rumpa först.
4. 03.00 fawn (svart) tik rumpa först.

5. 03.10 sv. brindle hane huvud först.

6. 03.45 fawn (blå) hane huvud först.

7. 04.10 blå brindle tik rumpa först.

8 04.3o fawn (blå) tik huvud först.


Allt är preliminärt, både kön och färger. Vill inte pilla för mycket med dom men det är dom könen jag tror att jag såg inatt.
Sen kan så mycket hända, dom är så små än.
Men detta är de som kom och jag håller tummarna att dom stannar här!

20 kommentarer:

Anneli sa...

Haha!! Va många det blev!! Visst att jag började tveka i slutet på att det va fler men trode inte att det va så många!
Underbara underbara Våga fixade biffen galant! Så vackra små nosar hon å Kevin fixat till!
Stooort grattis å tusen tusen kramar! @-)--

Ingelis sa...

Vad kul! Jättegrattis.

Nathalie sa...

Tjoho va roligt :) grattis

Anonym sa...

Åh, GRATTIS!! Duktiga Våga!! Vilka sötisar!! Jag är så lycklig och glad för att allt har gått bra!! Längtar efter att prata med dig, Michaela!! KRAMAR från hela familjen Hansson till er alla

Elin Rose sa...

*GRATTIS*
Skönt att allt har gått smidigt för både mamma o valpar.
Ska bli roligt att följa dom små liven på din blogg

Kramis från oss alla
**Elin

Jana und die Jungs sa...

Grattis Michaela and Vaga. Well done. Sweet little pups :-)

Unknown sa...

Grattis vad skönt när allt går så fort o bra kram på er

camilla sa...

alldeles pefekta :). Tycker det ska stämma med könen för då hade jag alldeles rätt :D haha. Lycka till nu!!! Duktiga våga! Hoppas du har det bättre med elaka tanden också :)

Matilda sa...

Våga ÄR bäst! Vilka godingar hon har klämt fram :)Skall bli väldigt kul att följa deras utveckling!

/Matilda

Susanne sa...

GRATTIS! Våga ser så otroligt cool ut och de små ser helt underbara ut!

Helena, Quince och Otto sa...

Grattis till alla både två- och fyrbenta! Vilka små vackra halvsyskon till min Otto. Håller tummarna för att allt fortsätter lika fint som det börjat!

Mia Eriksson sa...

Duktiga Våga och DU som skötte detta så bra =)
Stort grattis till alla härliga små valpar önskar pappa och jag.

Miljarder kramar....

Lisa sa...

Grattis till alla små!

cattis sa...

Wiii..! Grattis grattis!
Heja Våga ;) Hon får mycket att stå i framöver. Dom ser jätte fina ut.
Kram på er!

Unknown sa...

Grattis vilka goingar

Whippetboys sa...

Stort GRATTIS till bappisarna!! Dom ser jättesöta ut. Så skönt att allt gick så smidigt! :))

Helena & Veronica sa...

Grattis!!! Va kul att det blev så många :D Nu är man ju lite tryggare :P För nu vet man ju att det blir en till oss. Tycker att det ska bli spännande att få höra/läsa mer om dom.

Anonym sa...

Grattis till dom små sötnosarna.
Kram Inger(Inas mamma)

Elisabeth sa...

GRATTIS, vilken kull! Det blir livat i lägenheten framöver!
Lycka till!

Anonym sa...

Vilka underbart söta små liv!! Stort grattis till duktig mamma, pappa och uppfödare :-) kram Sofie