lördag 12 mars 2011

Vågas vikt vecka 7

I detta inlägg tänkte jag att antalet bappisar i magen ska gissas, om man vill vara kaxig så får man även gissa på könsfördelning och färger =)
Så gissa på, allihopa!
Vecka 1 var Vågas midjemått 44 cm och nu vecka 7 var midjemåttet 60 cm, en ökning på 16 cm.
Vecka 1 stod vågen på 12.9 och idag på 14.4 kg vilket ger en ökning på 1,5 kg.
Kan det finnas ett samband med 1 hgs ökning per cm?




Idag fick vovvarna var sin alldeles egen promenad där dom fick vara lösa nästan hela tiden. Våga gick mig hack i häl förutom några skutt.
Nota sprang så glatt utan att ha en Jippie som terroriserar henne stup i kvarten :)
Jippie sprang som en blå-dåre och spårade där jag gått med Våga och Nota. Sen valde faktiskt även Jippie att gå fint vid sidan, där hon såklart belönades ofta =)
Ska försöka gå med dom 1 och 1 lite mer, blir nog mer motivernade när snön å slasket är borta =)



5 kommentarer:

Andreas B sa...

Hmmmm......
Jag slår till med en vild chansning på 6 valpar. 2 hanar 4 honor.

Anneli sa...

5 valpar, 3 tikar å 2 hanar å alla e till MEJ! *flinar* (eller så kan det vara sju... *klurar*)

Anonym sa...

Jag är ju optimist och eftersom chansen att Våga har en liten valp till just oss i magen ökar om de är många, så tror jag att det är 7 st småttingar där inne :-) 4 tikar och 3 hanar. Och Anneli-du måste lämna minst en till oss (hihi)//Ann-Eva

Mia Eriksson sa...

Jag tror det är 3 killar (en liten beige Kevin)och 4 söta små flickor precis lika mamma Våga =)
Kramar från Farmor!

Storma sa...

Ska känna efter lite tills imorn... Återkommer:)