fredag 25 november 2011

26/11-2011 blir Jippie å hennes syskon 3 år!!!





Nota med sina små bappisar!

Stort GRATTIS till Lexi, Vega, Elvis, Ester, Alexia, Jonas och Jippie på er 3 årsdag!!!





Kan inte förstå att tiden går så fort! Tre år sedan dom 7 underverken kom till jorden, dessa underbara små liv! Och när jag satt i valplådan och stirrade på dom små så undrade jag hur just hur det skulle vara om 3 år, hur blev dom? Vad tycker ägarna om sina små, hur ser dom ut, har dom tävlat något? Och största ångesten, måtte dom komma till goa hem allihop!





Goa hem kom dom till allihopa!
Och hur det har "gått för dom" prestationsmässigt hittar man här.
Och alla är nöjda med sina valpar som nu faktiskt kan kalla sig vuxna, dom har allt varit riktiga whippetvalpar och gett sina ägare ett par gråa hår, men det hör ju faktiskt till =)





Denna första kull var så otroligt efterlängtad! Jag var 25 år när kullen föddes och drömmen om att en egen kull valpar fanns och planerades ända från 12 års åldern, det är en lååång väntan, 13 år för att vara exakt :)
Och det var precis så speciellt och fantastiskt som jag hade trott, nu har jag ju växt upp på en kennel och vet den opolerade sanningen med allt vad det innebär, det är inte bara gulligt, det är massor av jobb med, och en sömnbrist i 8 veckors tid :) Men ändå!

Är så tacksam att jag fick låna pappa Viggo så att detta blev möjligt!





Stort *tack* till alla er som tar hand om dessa efterläntgade bappisar så väl, alla valpar födda här på kenneln. Dom är planerade in i minsta detalj, efterlängtade och djupt älskade, så att veta att dom hamnar i goda hem betyder mer än vad som går att beskriva!

Extra roligt när jag skriver detta nu är att kull 3 planeras och det är efter Jippie, vilket skulle innebära att generation 2 förhoppningsvis kommer födas under 2012 =)

Såhär långt hann jag innan Luna välte den externa hårddisken så att den nu för ett sånt väsen att jag är rädd att den ska krascha helt och det får bara inte hända innan bilderna är över på en annan hårddisk...
Å det var synd för jag har massor av bilder på dom små "förstfödda" Nota´s Crewáre
men sån tur så finns massor av bilder att se på Picasa webbalbum om ni klickar på denna länken!

1 kommentar:

Anneli sa...

Hurra hurra hurra!! (i efterskott)