fredag 18 november 2011

tid?

Nu har det vart ännu en sån där vecka där tiden bara springer iväg! Det är måndag å fredag känns det som :) Så snart är det väl sommar igen antar jag! I söndags var jag på en föreläsning om mental träning, som 
Anita Axelsson höll i. Som dom flesta vet så har jag ju riktigt dåliga tävlingsnerver, det har jag haft i alla år men det känns nästan som om det har blivit värre. Vilket är svårt och extra dumt när man är uppfödare och behöver meritera sina hundar. Det blir inte heller lika kul att träna när man aldrig kan få sitt "kvitto" på det jobb man lägger ner ute på planen. So what to do? 
Ja Anita kom med många tips och ideer som egentligen är ren vetenskap som alla elit idrottare använder sig av, mental träning! Ett ord som är lätt att säga, lite svårare att genomföra, but practice makes perfect som det heter. Ett av de tips som verkligen talade till mig är att träna hundarna till musik av den enkla anledningen att om man lyssnar på en bra låt och är i en "good feeling" state of mind så är det svårt att må dåligt samtidigt. Antingen det ena eller det andra. Så nu letar jag på youtube efter låtar som skulle funka både till rallyn å i utställningsringen. Tror inte det skulle vara några bekymmer att tävla rally med lurar i öronen men i utställningsringen kanske det skulle te sig suspekt?
Minns när jag startade Ebba på jakten och vi gick till pris, innan vi startade satt jag i bilen och spelade ett intro av Slipknot flera gånger om tills jag kände mig oslagbar, fokuserad och samlad. 

I övrigt har det varit något varje kväll så tiden har bara försvunnit.
Imorn blir det kalas för Marre som fyllde 30 i torsdags, å herrejösses säger jag å tycker inte alls det var längesen vi börnade omkring på våra moppar i svanesund, backe upp och backe ned. Det var tider det vill jag lova! Tror det kommer bli ett riktigt lyckat kalajs så jag får väl ta å stänga ner datorn för imorn är det mycket att hinna med innan bilen styr mot öa igen. Bland annat så tror jag bestämt att Luna ska få vara på mammas hundpang för första gången i sitt liv, kommer garanterat gå kanon då hon har Nota, Våga å Jippie med sig som alltid är skötsamma när dom är där :)

1 kommentar:

Anneli sa...

Här har vi våran låt baby! Funkar i alla lägen! Tycker även vi ska träna in hennes moooves! 2012 e vårat år på tävlingsbanorna, har idag börjat skissa på ett schema. 6/5 har vi våran första rally-tävling.
http://www.youtube.com/watch?v=GC5E8ie2pdM