söndag 6 november 2011

En lov vecka har försvunnit i en otrolig hastighet, borde vara ett tecken på att den vart bra :) Det enda jag hade som måste detta lov var att sova ut och gå långa sköna promenader med vovvarna utan stress och det har jag lyckats med!
Har även hjälp Idras matte å husse (Ina å Stefan) att flytta så nu bor vi inte grannar längre för nu bor dom i Lane, i ett jättemysigt hus! Jag å vovvarna har redan vart där och hälsat på/sovit över :) 5 whippar och 2 hoffar tar mindre plats än man kan tro! 
I torsdags åktes det till Vara då Jippie skulle få en avslagen tand borttagen, när hon ändå var sövd passade jag på att ta en röntgenplåt på hennes rygg då hennes mamma Nota har två kotförträningar i ländryggen som jag tror är förvärvade skador men med tanke på att Jippie planeras bli mamma så vill jag ha koll på allt som är relevant att ha koll på. Så därför var det såklart goda nyheter att hela ryggen såg så fin ut så :)

Från vänster: Yra, Chico, Anneli, Jippie, Luna; Nota, Våga å jag, Melker, Helena, Veronica, Sakura, Maggan, Leia, Lexi, Quila, Cappi, Tonic och Matilda. Fotograf är Cattis.

I lördags var det Nota´s Crew, Whippmix och whippetpromenad på Hunneberg. Det är en härlig promenad på ca 1.5-2 timmar och både hundar och ägare var lagom möra när vi kom tillbaka, gött!

Idag har syskonen Milo och Udda vart på SKK´s utställning i Växjö där Udda blir oplacerad med HP och Milo slår till och vinner sin klass igen!!! Slagen av sin fina kusin från Burnt Sienna i tävlan om Bir och Bim! Mer om detta i nästa inlägg :)


1 kommentar:

cattis sa...

Grattis Grattis till Milo! en riktig snygging är han :)Bra jobbat Ann-Eva!
Grattis igen till en sån fin kull ♥♥

Tack för en härlig prommenad i helgen
KRAM