tisdag 22 november 2011

vojne vojne

vojne vojne kan även ersättas med åjanemejtane, vilken dag!
Vaknar av att jag har så otroligt ont i huvudet att jag tror det ska spricka, kändes som om jag har gnisslat tänder hela natten, ont i käken, kan det vara tandvärk kanske?
Tänker att jag borde nog stanna hemma, det har varit hög belastning i hjärnkontoret ett tag nu men snålheten bedrar visheten och 2 tabletter senare åker jag till jobbet.
Hade med mig alvedon till jobbet i en påse som jag hängde upp, ska upp till kontoret på möte och kommer tillbaka knappt en timme senare. Ser hur Luna ligger i soffan å ser trött ut, väldigt trött... Fu*k påsen nerplockad och alvedonkartan söndertuggad, ljusa slemhinnor... Hundar och katter tål ju inte paracetamol och ska inte under några omständigheter äta det av just den anledningen. Slänger mig i bilen å åker till Vara som är vänliga att ta in oss trots att det var lunch å fullbokat. Luna får en injektion som gör att hon börjar spy å sen gick vi gräsmattan fram å atter och stackars lilla Luna kräktes för allt hon var värd! I början spydde hon vitt skum och till slut galla *stackars* Hela tiden förbannar jag mig själv för min dumhet och varför stannade jag inte hemma imorse som jag egentligen borde? 
Sån tur har allt gått bra och Luna är sitt pigga glada jag som vanligt.

Liten Luna från i somras. Fotograf Susanne Holst

Själv fick jag åka till akuten å se om dom kunde hitta felet på mig, fick inget svar men det kunde vara stressrelaterad migrän *wohoo* not! Ska försöka få en tid hos tandläkaren med för att utesluta att det är något med tänderna, dom kanske även kan se om jag gnisslar tänder ofta för då kanske man ska få en skena?
Just det, snart jul å julklappar ska köpas å bilen är ännu inte färdig med allt som den har bråkat med... Snart dax för 3 riktigt bra saker å hända tycker jag, vinna lite pengar å tid hade suttit som en smäck =) Har ju kommande kullen å glädjas åt i tanken iallafall!

2 kommentarer:

Ann-Eva Hansson sa...

Åh, kära du, vilken dag!! Jag ska snart muntra upp dig med lite bilder på den "lycklige sonen", som min kära svägerska tog när hon var hundvakt för ett par veckor sedan. Håll ut! Kram från mig

Whippeten Nota sa...

JA bilder på den lycklige sonen hade varit upplyftande =) Väntar med spänning! Kram!