fredag 1 augusti 2008

det är varmt !


Det är strålande sommarväder i sverige och det ska man ju inte klaga på! Men när man jobbar hela dagarna och inte kan gå ut med hundarna förrän klockan är 22 och inte vill sluta gå med dom för det är så härligt väder, ja då är man hemma sent... Å då blir det inte många timmars sömn å på detta viset har hela veckan varit. Så därför är jag ledig idag, fredag för jag vart såå trött! Det är gott! att vara ledig! Är lite avis på alla er som har en semster att ta ut, det ska jag också ha en dag :)
Det har ändå hunnits med att träna lite hund den senaste tiden =)

Det är så lustigt, jag har efter idogt slit allvarligt funderat på att lägga lydnadsträningen på hyllan med Nota ett tag för det är för mycket jobb och för liten utdelning. Så jag tänkte att vi satsar på rallylydnaden istället och ser om hon får tillbaka lite gaist igen. Och i onsdags när jag tog ut henne på klubben och skulle värma upp lite inför lite rally träning ja-då går hon PERFEKT! Då menar jag perfekt position, sättanden, starter, you name it! Ingela är ett vittne och såg detta. Lustigt va ? Tror det till stor del beror på att jag är lite mer bekväm i rally tänket och då känner sig Nota säkrare och jobbar bättre. Who knows? Fast vi kommer varva rallyn med vanliga lydnaden så får vi in lite moment från båda två.

Våga däremot fortsätter jag med lydnaden på, hon är så rolig att jobba med! Hon gör ordentliga hopp på tass targeten (bild på det kommer snart). För tillfället tränar vi mycket ingångar och position i rörelse varvat med klick och trick. Ska skryta med att hon gör FANTASTISKA apporteringar. Har så gott som redan färdigt apporteringen i klass2 (bortsett från att hon inte kan sitta kvar än ;)

I veckan har även Ebba fått det hon önskar mest, BADA! Vi har varit till Bjursjön där Ebba har simmat och grejat i vattnet och whipparna har gjort flera försök till att oxå tycka om att vara på djupt vatten, det har gått sådär men dom går gärna i så länge dom bottnar.

Snart är det dax för Ingela å Mindi att göra sin 3:e start i lydnadsklass 1 och om dom får en 1:a denna gången med så kan dom titulera sig LP1! Vi kommer hålla tummarna stenhårt nästa helg =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Va du e go gumman. Märktes att jag inte varit inne på internet på några dagar. Flera trevliga uppdateringar att läsa om! Skoj skoj. Lycka till med bilen ikväll så hörs å ses vi. Kramiz