söndag 31 augusti 2008

tokig promenad å spår

Bilder från den långa promenaden !

Mindi & Nota på span i skogen kanske man hittar...

...enorma jättesvampar ?


Våga i täten :)


Ja i Fredags så bestämde Ina å jag att ses på Herrestad fjället för en go promenad med vovvarna i nya marker :) Vad vi kanske inte räknade med var att promenaden skulle bli så lång, eller ja... Vi räknade kanske inte med att gå vilse :) så tokigt det kan bli ibland ! Efter 3 timmars njutande i skog och mark och mer eller mindre framkomlig terräng så kom vi till slut fram till..... E6an ! Mellan Torp och Hogstorp = ca 1 mils promenad till, för att kunna komma tillbaka till fjället och våra bilar... Vi var inte särskilt sugna på det å inte hundarna heller. Så Ina ringde pojkvän Stefan som med sin bror kom i en vacker gammal Mustang :) Jag stannade kvar med hundarna medans Ina åkte upp och hämtade min bil å kom tillbaka så vi kunde stuva in oss i bilen och tillbaka till fjället där Inas bil var kvar. Denna promenad glömmer vi inte i första taget =)
En häftig upplevelse var att vi troligtvis såg en nyfiken bäver som simmade runt i en av sjöarna för att spana in hundarna när dom busade i vattenbrynet !


tjoho ! Först igen !


Mindi på "lejonklippan"

Å två till när det vankas gott ;)

Pebbles

Idag Söndag så la husse & matte ett blodspår till Våga som fick ligga i ca en timme och fröken gick som en klocka ! Det var bara i vinkeln vid spårslutet som hon rörde lite men löste det helt utan hjälp. Än så länge har hon fått spåra helt lös för att inte tro att hon ska kunna "fråga" mig om hon har problem att lösa det men efter dagens spårning så visade hon helt klart att hon vet vad som ska göras ! Så nu börjar träningen på riktigt * så skoj * !

I veckan är det full rulle så det kommer nog inte hinnas uppdateras men på torsdag beger vi (Ina+Stefan å Martin+jag) oss till Öland för en liten mini semester å deltagande på SKKs utställning. Imorn kommer förhoppningsvis min nybeställda kamera och imorn går förhoppningsvis min bil igenom besiktingen (3:e gången gillt ;) tack för hjälpen med att fixa bilen * daniel & fredrik *) På tisdag är Ullared inplanerat med Martins mamma Lena och på onsdag jobbar jag hela dagen på Dingle nbg på 3ornas hundkurs där jag har dom i klick och trick samt rallylydnad :) Nästa vecka har dom "avslutningsprov" på onsdag men innan dess ska vi hinna ner till Gbg för ett besök hos polisen, närmare bestämt hos hundförarna =) *lolit*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm nu inte å fråga Karin om även jag kan få ha lolit=) If you know what I meen=) Hoppas innerligt att vi får beställningen idag. Glöm INTE å ringa=) Hoppas ni är ute på en härlig prommis nu! Mindi får förhoppningsvis en med Stefan idag för själv får man uggla på jobbet till tre=/ Kramiz

Jenny,Nokia och Leo sa...

Oj, oj vad du har många järn i elden :D