onsdag 20 augusti 2008

Uppdaterat hemsidan...

Japp nu är hemsidan uppdaterat med lite "nya" bilder i fotoalbumet, om du vill gå in och titta så finns länk till höger här på bloggen Kennel Nota´s Crew hemsida eller använd www.freewebs.com/notascrew

Det regnar massor idag så det planerade viltspåret för Våga blir inställt... Men vi spårade i förrgår och det gick riktigt bra :) Spårade med Ina och Mindi förra veckan och då gick det inte riktigt lika bra, det vindade rätt mycket på spåret och just nu har hon lite svårt med koncentrationsförmågan men så är det för alla som närmar sig tonåren ;)

Igår hann vi (Ina & Mindi & jag & vovvarna) träna lite på klubben innan himlen öppnade sig.
P.g.a Vågas pubertet så tränade vi bara en kort stund på saker med lite fart i, huvudsaken nu är ju att hon assosierar träningen med att det är skoj ! Sen fick Nota lite träning och hon la sig tom ner i blött gräs! Just nu känns faktist träningen lagom kravfylld och vi har riktigt roligt på planen (även om framstegen är få och små). Jag tränar mig själv just nu på att inte tynga ner hundarna med att träningen är på allvar utan mest planerat flams (passar mig bra). Sist ut var Ebba som jag körde igenom lydnads klass 1 med. Hon är så rolig att träna med för det är mest bara flams och hon är rätt högljud men har såå skoj och gör så småningom allt, kanske inte 10 poängare men ändå =) Det roligaste var när jag skulle prova apporteringen som är ny i klass 1 from i år, då Ebba satt vid min sida och jag håller fram apporten och kommenderar apport! den tog hon glatt och sprang iväg med... Gjorde om det å då sa Ina att jag skulle se vad hon gjorde om jag även sa åt henne att stanna, Ebba kom helt av sig och satt som ett ljus med apporten i munnen (utan att tugga). Det är roligt att träna hund!
Ina å Mindi tjuvtränar lite nu för dom högre klasserna och ett par skick på rutan igår såg ut som riktiga 10 poängare ! Hon tränade även lite inkallning med ställande och läggande och antingen så sprang hon bra in men var långsam i utförandet eller så var hon snabb i utförandet men långsam in. Det är jävligheten med allt tränande, är det inte det ena så är det det andra =)Men jag är helt övertygad om att dom har löst det inom 2 veckor !

1 kommentar:

Anonym sa...

haha.. alltid dina två veckor gumman. Nja, denna gången tar det nog mycke längre tid. Framför allt för att det blir mer oregelbunden träning nu oxå=) hoppas ALLT går bra idag*hihi* Kram