söndag 24 augusti 2008

Våga BIR BIG & BIS R

Idag åkte jag Ingela och Ida (som har Idomic´s El Ghost Point) ner till Gbg, Säve för att vara med på Västkustvalpen. Vädret var strålande solsken som passar whipparna bra :) Hade inga förväntningar på dagen utan mer som en rolig grej och träning, även om man såklart vill att det ska gå bra. Först in var Ida med Whippe men tyvärr så var hon superförskyld så uppfödaren Christinas äkta hälft Håkan var handler åt honom. Dom var jätteduktiga i ringen och kom på 3:e plats !
När det var våran tur så var Våga jätteduktig och vann klassen 6-9 månader med denna kritik: Feminint huvud. Bra hals som kunde vara mer välvd. ? Kan oveckl ? Något framskjuten skuldra. Tillräckligt djup bröstkorg. Bra vinklar bak. Fina tassar. Något höga frambensrörelser. Trevligt temperament.
Hade varit roligt att veta vad kan oveckl betyder, jag lämnar det åt fantasin. Tyvärr har dom något höga frambensrörelserna med mig att göra då lilla fröken gärna tittar upp på mig i rörelse... Men den goda nyheten är att jag ska testa om det går att dels klicka fram huvudet rakt fram i rörelse och klicka fram bra stadga i "stå fint"-det här ska bli intressant :)
Vi vann även gruppen och fick därför vara med i BIS ringen ! Där skötte hon sig super och sprang bättre (matte inte lika intressant längre) och vi blev placerade som reserv för valpar 6-9 månader =)
Grattis till Marianne på kennel Delaklin som blev BIS för valpar 4-6 månader ! Heja whippetarna :) Grattis även till "Tant" Eva som med deras Petit Basset Griffon Vendeen blev BIR och BIG ! Bra gjort och heja Hamlet !
Den Kungliga hovfotografen *hihi* Ingela fotade massor så bilder kommer imorn. Tack för trevligt sällskap till Ingela å Ida och för att Ingela är så snäll och tar kort (särskilt nu sen min kamera strejkar)! Och tack Eva för lånet av utställningskoppel, nu ska det inhandlas ett vitt utst.koppel till Våga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa! Va kul att det gick så bra för er! Hade gärna varit kvar men mitt huvud sprängdes så jag vet inte vad... gör det fotfarande... Yra sover som en gris men hälsar till Våga! Ha det fint!

Anneli å gänget i Bokskogens

Play A While sa...

Stort grattis!!!!!!!


Henrik

Anonym sa...

Grattis gums! Tack för en toppen dag. Här är det mega lugnt å jag e mega trött*haha* Kramiz

Sagoruna sa...

Grattis! Oveckl ska kanske vara utvecklas?

Whippeten Nota sa...

Ja det är nog sant att oveckl ska vara utvecklas :) frågan är vilket av alla ställen en 7 mån valp kan utvecklas mer jag ska chansa på *hihi* Tack för alla grattis !

Jenny,Nokia och Leo sa...

GRATTIS!!!
Ska bli så kul att få se Våga tjejen snart :D

Anonym sa...

Grattis till framgångarna. Roligt att det gick bra. Det kanske lätt blir fel gång vid utställning om man tränar lydnad men dom säger att det ksa gå att träna båda så lycka till. Vi ses säkert på nån utställning nån dag.
kram
Anna-Carin