måndag 20 juli 2009

Söndagsträning

Maria och Wilma i fritt följ.
I söndags kom Maria ner från Skövde på besök med Ebbas dotter Wilma för finslipning i deras träning. Det var längesen jag träffade dom nu så det var spännade att se hur deras träning har gått. Men oj vad bra det gått! Dom har gott om kapacitet båda två, det gäller bara att dom ska lita på det också!
Förhoppningsvis så kan dom komma ner till första onsdagen i månaden när vi har träningstävling på klubben. Det är en STOR skillnad från att träna själv till att bli kommenderad och alla störingar som tillkommer på tävlingsdagen så det är bra att få tränat =)
Och förhoppningsvis får dom även mod till att starta ;-)
Wilma är en så underbar hund och det är rent av farligt för mig att hjälpa dom med deras träning för jag blir så flatte sugen själv... Hon är en kopia av Ebba till sättet, full av vilja och arbetslust, hade jag bara vetat att jag hade tiden som krävs för att hålla en flat nöjd arbetsmässigt så hade det nog redan bott en till hemma.
Wilma i inkallning.

Tog även lite snygg kort.

Och ett kort på kloka huvudet!

Och lite buskort.

Kopia av sin mor.

Wilma bus!
Ålder är inget som märks på en flat förrän den är gammal :)
Å i lördags skulle jag städa hemma men hur tråkigt är det inte då att städa så fort man får en stund över? Jag blev missnöjd och rastlös över livets orättvisa om att fritid går till tråkiga saker så jag flydde oordningen hemma! Oj va skönt det är att vara rebellisk ;-)
Mötte upp mamma och pappa i Trollhättan där det var full aktivitet iom Fallens dagar, vi strosade fram längs gatorna med varsin flat i kopplet (jag med Tilda såklart!). Vi tittade på folk och alla stånd som var uppställda. Hoppas det kommer lika mångs säljare till Fjord festivalen i Uddevalla nu till helgen så kanske man får shoppat lite :)
Nästa blogginlägg kommer förhoppningsvis handla om specialen tor & fre i Eskilstuna =)
Våga å jag ska sova över hos Elin, Briam, Otto och co.
Hoppas på gott väder och många fina och intressanta hundar!
Och att vi får samlat Våga + flera syskon för hyggliga kort!!!

2 kommentarer:

Elin sa...

Gud så roligt att du ska komma hit :) nu får vi hålla tummarna för fint väder... just nu ser det ut att bli lite hur som helst på den fronten...

Maria sa...

Tusen tack för träningen! Du vet att utan dig hade vi inte varit där vi är idag! Det är väldigt roligt att läsa det du skriver om Wilma och om allt som påminner om mamma Ebba. Det blev jätte fina kort på Wilma. Många kramar från Maria och tusen pussar från Wilma