söndag 12 juli 2009

veckan som gått

Våga & Jippie spanar ner i hamnen i Kungshamn.

Ja dom senaste dagarna har det ju regnat en hel del som säkert dom flesta har märkt... Det är inget whippetväder och inte heller något kamera väder så det får bli lite gamla bilder idag istället.
Jag började mitt "sommarjobb" i veckan i djurhuset i Dingle där det finns allt från fiskar, reptiler, gnagare, fåglar, minigrisar och alpackor osv. Det är riktigt mysigt att ha alla dessa djur omkring sig! Så nu blir det Dingle i 4 veckor följt av en veckas ledigt innan nya jobbet som lärare på Trollhättans praktiska gymnasium börjar (nervöst!)
I fredags var det lydnads tävling på Råhagen alla klasser och det var många ekipage till start varav en hel del var kända ansikten =) Tyvärr var detta en av dessa dagar när det bara regnade å regnade. Ingelis som är fodervärd till Vega ställde upp med sin andra hund Nova för första gången i lydnadsklass 1 dom var jätteduktiga!!! Men Nova är ju 50% whippet och därav nollade dom "ligg momenten" och fick ett 3:e pris, men duktiga var dom! Måste grattulera Tina speciellt som fick sitt första 1a pris i Eliten med Rosso *grattis*!

Sen lite släkt skryt =)
Vågas bror Nokia har i helgen plockat 2 cert och ett cacib på SKK´s utställning i Tvååker!!! På 5 officiella utställningar har han fått 4 cert! *GRATTIS*

Våga tidigare i somras.

Ebbas barnbarn Teguila som förra månaden tog sitt första cert som junior =)

Ps har ni märkt att sommaren går tok fort? Ta vara på alla varma dagar gott folk!

4 kommentarer:

Elin, Briam & Otto sa...

Ja du det gick bättre än jag vågat hoppas... han var en fröjd att visa när han lagt av med buset in i stora ringen. Han lugnade sig precis innan vi blev invinkade. Sen stod han som en staty :) min grabb!! Tänk vad han kan!

Ingen hade nån kamera som fungerade så det finns inga bildbevis :) men det här kommer jag att minnas!

Elin sa...

Det finns alltid plats för dig hemma hos oss! Det skulle vara jätteroligt att ha dig här så vi kan snacka whippet i ett dygn :)

Elin sa...

denna vecka jobbar jag mån, tis sen är jag ledig och går på igen mån, tis nästa vecka så nog vi hörs ikväll eller på onsdag :) nu ska jag och äta paj hos syrran men ska va hemma senast kl 22...

Ina sa...

Det skulle du verkligen ha vart=) Super helg verkligen. KRAM