onsdag 19 januari 2011

Allt å inget.

Intressantast först!
Idag åkte Ingela å jag med vovvarna till Dingle där jag hade bokat ett utstryk på Våga samt ett progesteron prov. Parning är ju "planerad" till helgen men Vågas löp har ljusnat så fort så jag vågade inte chansa :) Utstryket skvallrade bara om att höglöpet är på G men inte infallit än, imorn får jag reda på progesteron provet så helgen ser fortfarande ut att ligga rätt i tiden.
På hemvägen stannade vi på Torp och ett besök på Elgiganten gjordes. Köpte ju en kamera via Dustinhome som funkade i 2 dagar... Skällde på mig själv då jag redan en gång tidigare lovat mig själv att inte köpa saker på nätet utan i butik, där man kan prata med folk om nåt skulle strula! Nu har Dustinhome iofs gått med på att jag får ångra köpet :)
Dagen till ära har jag dessutom vart rök (eller ja helt nikotin) fri i en vecka så det köptes en kamera! Har ju redan en systemkamera som jag är supernöjd med (Nikon D4o) men vill ha en liten kamera som lättare kan följa med ut/ligga framme och som kan filma så det blev en Casio Exilim something something =) 5 zoom å filmar i HD, good shit!
Här kommer lite bilder från ikväll:







Facebook är ett ganska otroligt forum faktiskt!
La härom dagen ut att jag skulle vilja ha mig en kolonilott. Det är helt okej att bo i lägenhet, särskilt om man är själv men jag saknar verkligen att ha en egen bit gräs under fossingarna. Tanken på att ha en egen inhägnad liten snutt som hundarna och jag kan använda som rekreations plats är så lockande! Där vi kan slappna av, helt! Sola oss och där jag kan gå och påta med lite blommor och bär mmmm american blueberries, det ska jag ha och kanske ett plommonträd =) Skenade iväg lite där... :) det jag ville komma fram till är att våran lilla dröm faktiskt kan bli verklighet, håll tummarna!!!
Rökfri ja! Kan inte påstå att det är något frivilligt "hitt på" utan snarare resultatet av en influensa som heter duga. Vart borta från jobbet en vecka idag och sjukskriven veckan ut, har nog haft alla möjliga symtom men ett stående inslag är en hosta som inte varit utav denna värld! Tack vare denna hosta har det varit lätt att låta bli att röka, i vanliga fall brukar jag snusa istället men inte ens det har jag gjort. Humöret däremot är INTE det bästa och tålamodet som redan är så dåligt är nästintill obefintligt... Kan faktiskt tänka mig att snusa om jag måste vara nikotinist men vill verkligen inte röka mer, vi får se hur det går !

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att hostan kan bero på att du inte får filtrerat luften igenom ett filter. MOHAHAHHAHA. nädå. skoja bara lite med dig =D
Fina kort du tagit.

Anneli sa...

Stå på dej för faan! Här ska inte rökas mer!
Spännande me egen liten grästäppa, hopaps drömmen slår in!
Å så klart spännande me Vågisen...!! *kram*

Anonym sa...

Håller tummarna att du kan låta bli rökningen.Du kanske kan påverka oxå Ina att hon ska sluta.
Lättare om man är 2.
Många kramar Inger&Lycka

Anonym sa...

Jag måste ge ig ett tips! Jag har också slutat många gånger när jag vart sjuk, det har väl hållt ett par dagar efter jag blivit frisk...

Läs Äntligen ickerökare, om du VILL sluta, för det kommer du göra om u läst den. Jag läste sista sidan 9 augusti, har varit icke-rökare sedan dess, från att ha rökt 10-20 cigg om agen. Inga besvär, ingen humörsvängning, förutom att jag var/är hög av lyckan att vara rökfri.

Ojoj vilken salespitch det blev, men jag ville bara tipsa dig, om du nu vill sluta röka, för för mig och många av mina vänner gjorde boken det så himla lätt, och kan det vara sålätt finns det ju ingen mening med att det ska vara svårt...

´Mia Eriksson sa...

Hejsan Michis. Duktig är du som tänker sluta röka. Vill bara säga att jag håller med föregående talare som hänvisar till boken äntligen ickerökare. Jag vet flera som gjort tappra försök att sluta men inte lyckets hitta motivationen och styrkan. Efter att ha läst den boken så har två av mina kollegon slutat röka och och det var nu 6 år sedan =))))
De är fortfarande äntligen ickefökare bara så du vet!!!
Kramisar och sov sött i husvagnen =)/Mia

Lena Olsson sa...

Hejsan bruden!!!
Klart att du kan sluta röka, gjorde det själv för 7 år sedan.
Tänk bara på Gunni, kol är inte att leka med.
Kramiz, Lena