torsdag 6 januari 2011

orkide

Ja i brist på annat så får ni se bilder på några blommor här hemma :)
Har mot min vilja fallit för blommande blomster, har annars gillat gröna växter bäst MEN orkide´er är otroligt vackra! Gott tråkiga när dom inte blommar dock men dom brukar ganska snart ladda om med nya blommor så det är bara att vänta =)
Hade ju beställt en liten kompakt kamera för att kunna fota ute på promenaderna men den fungerade bara i 2 dagar... så nu väntar jag på att Dustinhome ska höra av sig om vad som ska göras...
Imorn blir det My Dog och jag hoppas handla mängders mängder med tuggben och annat bra till vovvarna! Snart väntar en hundpromenad i Uddevalla anordnad av Ida med Whippe :)







3 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Måste säga att jag fullständigt håller med.
Har aldrig varit en växt nörd överhuvudtaget, men orkidéer är nog bland de vackraste och mest variationsrika man kan hitta enligt mig.
Googla dendrobium och då på bilder :)
Orkidén är lättskött, vacker, och fakta finns att gräva ner sig i...
Helt perfekt. ;)
Kram

Whippeten Nota sa...

Ska vi ta å nörda ner oss lite bland orkideérnas värld Eva? Jag är helt klart på! 4 hemma nu men det finns plats för fler! =) dendrobium var väldigt fin, lätt å få tag på?
Kram!

Eva-Lena sa...

Den börjar att komma mer och mer i affärer, men fick tag på min på en orkidé utställning.
Klart vi ska nörda ner oss ordentligt :)
Köpte en orkidé bok för ett tag sedan så den kan vi ju lus läsa.
Sommar tid kan man tydligen hänga dom under ett äpple träd och då skjuter den massa nya skott.
Coolt va :)
Kram på dig