söndag 9 januari 2011

My Dog

Foto: Susanne Holst


Höjdpunkten på My Dog mässan är att Vågas blivande på Söndagen tar sista certet och blir Svensk Utställnings Champion!

Så otroligt skoj!

Tänk att nu har jag varit med när denna goa pojk med lika goa matte plockar hem 2 utställningscert samt 1 lure coursing cert, och detta sen hjärtat valde honom till Våga!




Var även nere i fredags då Monica på kennel McTools var snäll och plockade upp mig i Uddevalla så jag kunde åka med ner och titta på alla fina hundar! På plats mötte vi även upp Xsara, Ingelis, Anneli, Andreas, Nathalie, Maggan, Erika mfl. Från Nota´s Crew skulle Alexia och Lexi i öppenklass. Lexi fick 1 ökl men fick se sig slagen av dom andra tikarna i klassen som mognat mer. Alexia fick en 2a i ökl och behöver mer tid hon med. Hade en supertrevlig dag på mässan och fick även handlat liiite därbland 4 nya långa läderkoppel, 12 vomben, 10 grisöron, lite robur hundmat. Thanks for the ride och goa sällskapet Monica och tack Ina som såg till mina vovvar så att jag kunde åka ner.


På söndagen åkte jag ner med Ina, vi hade även sällskap av Patricia och Johanna vi var bara där en snabbis men hann med mycket ändå! Höjdpunkten var som jag beskrev ovan att Kevin tar sitt kvalificerande cert till championatet! Roligt är även att valparna från hans första kull har stått som BIR och eller BIM valp hela helgen!

Idag fick jag köpt hem 5 kg färskfoder , hela fiskar från Olivers petfood och en födelsedagspresent då Våga faktiskt fyller 3 år imorn!



2 kommentarer:

Malin Blad sa...

Å så roligt. Helt underbart ju!! Kram

Anonym sa...

Grattis Våga på födelsedagen.
Kram Inger&Lycka

Hittar du en bra sajt så får du gärna höra av dej,har samma problem.