söndag 30 januari 2011

träning å sånt

Igår hade vi hyrt in oss i träningshallen på Aktiv hund för att träna rally lydnad! Anneli la upp en bana från deras förra tävling, himla bra att träna på "tävlingsbanor"!
Min tanke för dagen var att träna en hund bra istället för att träna tre stycken halvbra så krutet la jag på Nota :) Har en tanke gällande Notas träning och det är att öka finger target uthålligheten och jobba in extern belöning. Bra med dagens träning var att vi även tränade Honnören samt störningsträning, duktiga hundar har vi!
Tackar Matilda & Anneli för en toppendag!

Nota med sina "nya" kompisar!
Melker English Toy Terrier till vänster och Chico Chihuahua till höger.

Nota funderar på att hoppa hinder =)
Tog även in Jippie så att hon fick vara med en stund. Hade själv ingen ork att träna henne på ett bra sätt så Anneli tränade Jippan på lite agility! Tror Jippan tyckte det var kul även om hon inte visade någon större entusiasm, tror hon skulle tycka det var roligare utomhus av någon anledning.
Våga fick oxå göra något skoj! Hon tycker det är roligt att stå på bakbenen när jag klickar för engagemang så hon fick göra det =) Försöker även plocka in ett snabbt sättande från ligg genom detta beteende vilket går framåt!
Efter träningen åkte vi till nyaöppnade zooaffären i Uddevalla som heter zoonet, dom hade många bra erbjudanden nu så det har inhandlats hundkex och tuggben, verkar som att dom kan plocka hem Standart med vilket vore bra! Och färskfoder har dom med, himla käckt!

Måste även promota detta läckra diskmedel!
Såg det hos Mia första gången och var bara tvungen att köpa en flaska själv, nu längtar jag efter att få diska! Try it you may like it!


Sist men inte minst har vi gått en underbar 2 timmars promenad i strålande solsken, ingen blåst och skare som höll till och med för mig! Önskar jag hade haft med mig kameran och ett par deciliter hundmat med mig så hade hundarna kunnat få nosa upp sin middag i solens varma strålar! Man kan inte få allt, jag är fullt nöjd ändå!




2 kommentarer:

Anneli sa...

Fina dom e våra vovvar!
Det va inte ja som tränade Jippan utan Jippan som tränade min uthållighet! *S* (Snodde föresten översta bilden)

Malin Blad sa...

:o)