fredag 21 januari 2011

play date

Husvagnslivet är uppskattat!
Uppdatering av läget!
Igår ringde veterinären och sa att Vågas progesteronvärde låg på 22 i onsdags (ska ligga mellan 30-80 för optimal parning). Så han föreslog att jag skulle ta och åka till utvalde fästman samma dag. Sagt och gjort :) Torsdag kväll kom vi hem till Mia och pojkarna. Först tog vi en fika och pratade lite sen en gemensam promenad med Kevin och Våga sen gick vi till stugan där det är Mia fixat iordning för play dates. Våga tyckte faktiskt Kevin var mäkta snygg men sa ändå några fula ord till honom... Kevin är en äkta gentleman som då stod på behörigt avstånd och fortsatte visa Våga hur snygg han är!
Natten har spenderats med vovvarna i Mias sköna husvagn, har sovit som en klubbat säl, det har vi nog allihop!
Kl 6 fredag morgon ringde klockan för en morgon dejt innan Mia skulle bege sig till jobbet. Våga tyckte nog att Kevin var ännu tjusigare idag och dom lekte mer och mer intimt men när det blev för "mycket" så sa Våga några fula ord igen...
På lunchen träffades raringarna igen och denna gången var det såå nära! Dont wanna push it och vill heller inte glo ihjäl hundarna och tiden har vi ju på oss så planen är att ha flera dejter per dag med raringarna. Märks så tydligt att Våga är närmare och närmare sin hormonella topp så jag hoppas att det bli drifternas eftermiddag så att jag kan slappna av!
Pratade med mamma om det idag, att när jag är iväg för att para hund så känner jag mig som världens minsta människa... konstigt och kan inte förklara varför? Kanske för att kan har planerat och känner så mycket för de parningar som ska sättas i verket. Känns som allt hänger på en skör tråd och det finns inget jag kan göra, det är säkert maktlösheten som gör sig påmind? Så håll nu tummarna för oss i em/kväll!
Kevin och Våga är så fina tillsammans och jag vill verkligen ha ett gäng goa tjockisar efter dom två hemma nu till våren!


Å så vill jag tacka för all dont smoke pepping! Ska definitivt ta och komma över boken ni nämnt, den verkar ju helt klart värd att läsa! Idag är det dag 9 som nikotinfri =)


7 kommentarer:

Ingelis sa...

Lycka till, de kommer nog snart att gå hela vägen. Spännande värre tycker jag.

Anneli sa...

Hihi! Tror inte Våga kan hålla emot så länge till... försöker bara verka svårflörtad ju! Det kommer ligga ett helt gäng med småbebbar i magen på vägen hem. Duktig Michaela som inte röker! *kram*

Marianne Bakken sa...

Så spennende med parring! Hilse også Steffis søster, Nota så mye med en god klem. Vi savner Steffi mye, både henne som personlighet og å ha rasen whippet i huset, så vi får se en gang i framtiden...

Men vi har heldigvis god kontakt med Steffi sin familie og vi ser henne titt og ofte.

Lykke til med valpeplanene! Håper det blir mange fine bebiser hos dere om et par måneder ;-)

Veronica & Helena sa...

Vi sitter här med fjärilar i magen, håller tummarna så hårt vi kan och önskar er stort lycka till :D

cattis sa...

Klart de kommer bli små tjockisar efter detta besök, vi ska ju bli morsor ihop har vi sagt :) tror heller inte Våga kan stå emot en sån stilig karl länge till.
Kram o lycka till!

Helena, Quince och Otto sa...

Is i magen, som alltid när man är tillsammans med levande varelser. Ibland vet de faktiskt bäst själva! Du kan inte tro så ivrigt också jag väntar på dessa små knubbsälar <3

Malin Blad sa...

Vad roligt, nu håller vi tummarna att det går hela vägen...att det blir valpar!!
You go girl :o) Du är så duktig...9 dagar! Nu håller jag på dig att det blir många dagar till!

Kram