söndag 1 april 2012

Äntligen inflyttad!

Huset en kylig kväll!
Flytten är gjord!
Tack vare underbar hjälp av Daniel, Ina, Stefan, Anneli och Matilda så gick flytten otroligt snabbt och smidigt! Det tog inte mycket mer än 3 timmar att tömma lägenheten, fylla släpet, köra upp det till huset och tömma släpet. Tack kära vänner för all hjälp!
Fick dessutom en grill i inflyttningspresent så på kvällen grillade vi och hade det gott =)

Entre/uterum på inflyttningsdagen.


Anneli redo att skruva ihop sängen!


Köket "ish"

En sak har jag lovat mig själv, om jag flyttar någon mer gång i mitt liv så ska jag betala för en städfirma som gör flyttstädet! Fy f-n så jäkla tråkigt det är! Jag vill ju åka hem efter jobbet till mitt *hus* och plocka upp och greja, men nä, då får man åka till lägenheten och städa å städa, lång tid tar det med och så tråkigt så tråkigt! Men tack vare hjälp av Ina så blev det gjort till slut med, i torsdags fick vi tagit det sista och snälla Daniel kom och tapetserade där klåfingriga katten vart å petat med sina klor.

Mitt i allt fick jag även åka med Jippie till veterinären då hon hade feber och ont i musklerna, blodproverna visade ingenting så hon går nu på antibiotika och kortison så får vi se vad som händer. Lustigt nog så var hon bättre redan på kvällen när vi kom hem från veterinären så jag har ingen aning om vad det kan vara. Och redan dagen efter så var hon sig själv, huvudsaken är att hon mår bra nu iallafall.

Hundarna trivs bra i huset och det gör verkligen jag med! Det är såklart otroligt "romantiskt" att flytta in på våren med blå himmel, solsken och fågelkvitter. Säkert mindre kul med snö och blåst :) På kvällarna eldar jag i kaminen så att hundarna och jag nästan smälter av värmen :) 

Sen kommer jag få ta allting pö om pö, får börja med att plocka upp och in och bort allt från flytten, sen kanske måla om sovrummet och vardagsrummet, sen fixa till köket och badrummet osv osv. Men det är ett pågående projekt som kommer ta många långa år men så är det nog att skapa sig sitt hem!

Får avsluta med att berätta att vi var i Dingle igår på en inofficiell utställning. Har ju lovat mig själv att ställa på minst 3 inofficiella utställningar i år för att träna mina tävlingsnerver, och igår gick det bra, blev nervös precis när vi skulle in i ringen men det gick över när vi väl var inne! Hur gick det då? Ja Luna tävlade mot syster Idra som tog förstaplatsen. Sen gick Idra mot Annelis Yra som plockade hem det hela =) Lunas kritik var som följer: Tik 1 år, feminin, god typ och storlek, bra öron och huvud, bra ögon, ok bett, bra bröst, hals och rygg, bra svans, raka fina framben med bra tassar. Mkt välvinklad, glad och trevlig, välvisad, rör sig bra. Luna skötte sig debut bra hon med =) Fast vi behöver träna på att springa i ringen för det var mycket tittande =)
Brorsan Milo ställdes även han igår men det var på Vilsta, han fick Very Good  och hans kritik kommer på hemsidan senare idag :)

Nu är det extrem nedräkning! Tisdag och Onsdag blir det Borås djurpark med övernattning med mina 2or och 3or och sedan väntar en extremt efterlängtad ledighet! Ska ju hinna söka till lärare tills dess med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

It´s a very nice new home. I will come and visit you in the new house maybe not this year ;-)

Anneli sa...

Jag tror jag ska jobba heltid med att skruva ihop sängar så jag alltid kan vara så snygg!! *asg* Säj till när du behöver hjälp me att måla eller nåt annat kul.
Tack för igår baby! Snart e vi leeediga! *kram*