måndag 23 april 2012

om tid och stulna bilder och funderingar





Kan ju börja med dom stulna bilder av Jonas, Nota's Crew Gula!
Det är en hund som kan mycket må ni tro!
Eller vad sägs om:
att limma fast tungan på överläppen!


eller balansera en frisbee på näsan!

och så här tjusig han han blivit nu, dryga 3 år gammal.
Tack Jana för att jag fick sno lite bilder =)

Som ni alla märker så går tiden nu i en väldans fart! Det är inte långt kvar tills mina elever tar studenten/ tar sommarlov. Att tiden går så fort märks mest av att det är svårt att hinna med allt som ska göras. Och efter en lånsäsong med aktiviteter så blir det färre och färre luckor i almanackan! För min del är det trots allt ganska lugnt då jag inte riktigt har råd med några utsvävningar tills jag vet mer hur huset kontra min ekonomi fungerar ihop. Men det finns ju herrans mycket man kan hitta på med hundarna som inte kostar så mycket heller! Köpte faktiskt en rockring förra veckan å tänkte lära hundarna hoppa igenom den, bara för skojs skull :)
Våra fina klubbtidning Whippetbladet har ju kommit med och det är lika roligt varje gång! Denna gången liksom gångerna innan så ökar fröken Olssons hjärnaktivitet något efter att man läser olika inlägg (vilket är bra). Först kan man ju hoppas att allt fler drar sitt strå till stacken för att få en sån fin tidning, skicka in allt från bilder till texter ur vardagen eller något speciellt som hänt. Såg ni att det var flera bilder med på Creedence kullen? 
Men sen har jag några till önskemål som jag hoppas skulle kunna vara genomförbara i framtiden ex:
*bort med alla "bästa listor", förutom för veteranerna. För att listorna gynnar inte vår ras/ den genetiska mångfalden. Veteranerna kan vara kvar, då jag tycker att det är ett plus i kanten att man håller sin veteran i trim!
* hanhundslista på hemsida med bild och information om hanar där ägarna skulle kunna tänka sig att använda/låna ut sin hane i avel, för att det finns säkert många fina och trevliga hanar i vårt land men om man inte vet att dom finns så vet man heller inte vart man ska leta. Gärna äldre hanar!
* ett avelsråd med betoning på råd, dit man kan vända sig gällande avelsfrågor, både hanhunds och tikägare.
Jag har tänkt att komma med förslag till klubben den dag jag själv känner att jag kan lägga ner tid på göra något för att underlätta.

Sen tänkte jag tipsa er om 2 sidor (den ena är igen tror jag)



1 kommentar:

Anneli, Chico o Yra sa...

Inte bara hundarna som kan ha nytta av rockringen... Det e faan jobbigare för kroppen än vad man tror att rocka loss! Vi kanske ska ha rockrings-kvällar för både folk å fä?? *leer*