söndag 29 augusti 2010

Puppisar

Helg!
Helgen har inneburit handling på Överby på lördag precis som alla andra som fått löning... fy för allt folk! Men det innebar även ett nyinköpt trimbord =)
På kvällen kom Jonas hit och vi såg på bröllopsfotografen å garvade ikapp!
Förkylningen har ännu inte släppt sitt grepp men men...
Det kunde ändå inte hindra mig från att styra kosan mot Motala idag för att ta en titt på Briams valpar på www.mibisans.se ! Tog många bilder på dom små liven så jag har lagt upp ett album på www.notascrew.rular.se. Hos Marie mötte jag även upp Elin med systrarna Emma och Anneli, alltid lika kul att ses!
Valparna låg och nanade så sött när vi kom men vaknade så småningom och fick komma ut i trädgården för att ha lite mer yta att att härja runt på, för sånt är whippetvalpar duktiga på!
Dom var fina allihop men jag lyckades få mig en favorit både hos hanarna och tikarna =)
När valparna lekt fördigt så skulle vi försöka oss på utställningskort och alla ni som provat vet hur sammarbetsvilliga dom är... not? Jag fotade dom 3 första valparna och hoppade sen in och hjälpte Elin med dom sista 4 så kunde vi ha koll på en ände var :) Bilder på alla bappisar finns på Maries hemsida.
Efter fotografering så blev det välförtjänt fika och många skratt =)



















Kennel Torpedos har vart på utställning med strålande resultat!
Ta en titt på www.torpedos.rular.se
Å Ina med Mindi å Dixi har varit i Norge på ras specialen där Mindi plockar hem certet *wohoo*

3 kommentarer:

Marie Sandberg sa...

Vilka underbara foton du fick på bappisarna:-). Jag lånar gärna till min blogg i morgon och skriver förstås dig som mäster-fotografen:-))). Verkligen jättekul att du kom hit idag Michaela!
Kram kram kram från valparna, mig och underbara mamma Dixie!

Ina sa...

Sötnos:) Hemskanskt fina kort du fått till du:)

Elin sa...

Väldigt fina busbilder. Det va ju fullrulle och jag håller med om att de där pojkarna borde vara sålda för länge sen... Jag ville ta hem alla 3... folk som inte tänker föda upp har inte förstått att hanar inte är värre/sämre/bättre än tikar. Det ligger mycket på ägaren att forma hunden spela roll om det är hane eller tik. Nu är ju tikarna sålda och jag hoppas att pojkarna får bra hem och kommer ut lite på utställning. Tjejorna med naturligtvis. Ha de gött. Kram!