tisdag 31 augusti 2010

Rundbana i Alingsås

Inga bilder idag... Men likaväl så mötte jag upp Anneli med Yra i Åsaka efter jobbet för att åka följe ner till Alingsås.
Idag fick alla 3 tjejerna prova på rundbanan :)
Först ut var Våga som sprang banan runt utan minsta tvekan till att sätta fart efter haren! Jag tror att hon har mer att ge på banan men jag tror det kommer med ökad säkerhet, vi är ju helt nya på detta båda två! Nota var som vanligt uber taggad när hon förstår att något är på gång, hon fick starta i en kurva och jag bad om att dom skulle köra ett varv med haren om hon väl startade, trodde stenhårt att hon inte skulle avbryta den påbörjade jakten MEN det gjorde hon! I sista kurvan saktade hon ner och började fundera på att gena över banan eller byta håll och springa åt andra hållet? Mina tankar är förstås i full rulle! Hon sprang väldigt långt ut i yttersta spåret av någon anledning? Hon har kondition för att klara hela banan, jaktlusten är det inget fel på men nåt stämde ju inte... Ljudet från harmaskinen??? Ont någonstans? Låg hon långt ut för att hon tänkte lure och trodde att den skulle sticka någon gång? Kom hon på att det inte var värt mödan? Hmm knepigt! När hon kom till mig så verkade det som om hon trodde att jag var arg på henne så jag fick vara positiv för att hon skulle bli "tjohoo" igen :) Whatever huvudsaken är att hon hade roligt så länge som hon behagade, det är ju därför vi är där. Jippie fick prova en raksträcka, vet inte om jag och harpiloten missförstod varann eller om jag släppte Jippie för tidigt för hon sprang jämsides med trasan :) Tog haren när den släpptes och lät sig fångas av Lena *tack för hjälpen* Duktigt jobbat Jippen!
Som vanligt var allt folk på plats trevliga och hjälpsamma! Extra roligt idag är att Anneli och Yra och Chico fick prova för första gången och det gick kalas! Även Jennie och Helene var där med sina vovvar för första gången och det gick kalas för dom med! Maggan var där idag med Leia då Lexi får stanna hemma pga löp. Leia springer som om hon inte gjort annat, roligt att se =)
Tänk så roligt vi har tack vare våra älskade 4 beningar!
Och så många nya goa människor man lär känna som man säkert aldrig hade träffat annars!

Inga kommentarer: