lördag 28 augusti 2010























Tänkte att det var dags för en uppdatering men med handen på hjärtat så har det inte hänt så mycket spännande :)
Förra helgen passade jag hundpensionatet då pappa fyllde år och mor å far firade sin 29e bröllopsdag! Ha ha det är inte illa! Jag kan inte ens föreställa mig 29 år med en significant other :)
Hela denna veckan har jag varit hemma från jobbet för en löjlig förkylning, brukar aldrig vara sjuk från mitt jobb men det här var nåt i hästeväg! Hoppas vekligen att den hinner lägga sig tills måndag för då börjar lektionerna med mina elever så jag har inte tid att vara hemma!!!

Under denna vecka hemma så har jag haft tid att kolla upp lägenheter i Uddevalla så det planeras att flytta tillbaks till mina gamla områden =) *wohoo*

Idag håller jag tummarna för Ida med Whippe och alla andra som är i Karlstad på whippetrace!




Enda fördelen med att vara hemma sjuk det är man har så mycket tid till absolut ingenting, exempelvis så har jag tjyvlyssnat på mina Gouldsamadiner och hört tigg läte och förstått att love is in the air :) Dom är roliga fåglar! Dom känner igen mig och vovvarna men blir stressade av folk och hundar som dom inte känner igen! Och dom förstår mycket väl när jag sätter mig hos dom för att studera dom, då blir dom väldigt "tråkiga" och sitter mest på sina pinnar och studerar mig tillbaks =) Det är enligt mig den absolut vackraste finkarten som finns, skaffade 2 ungdjur förra sommaren som visade sig vara honor. I sommar åkte jag och köpte 2 st vuxna hanar så nu har jag 2 svarthuvade honor och 2 rödhuvade hanar *urtjusiga*.
Överst på blogginlägget så är det bild på både svart och rödhuvad gouldsamadin.
Just nu ligger det ägg i ett av deras insatta bo, så nu håller jag tummarna för att dom har ro att hitta sina föräldrainstinkter och dra upp sin första kull!!!

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Otroligt vackra fåglar! Håller tummarna för att det ska bli nåt av "turturduvornas" små ägg! <3 :)

Whippe sa...

HEjsan! Jag kan vara intresserad av att köpa om det är så att du ska sälja!

Lisa Winder sa...

Åh vad fina dom är!
Jag har också haft ett par såna en gång itiden, håller med dom är dom vackraste finkarna.
Lisa på Burnt Sienna