lördag 7 mars 2009

Priima färskfoder

Foder korvarna.


I ett försök i att få Nota gå ner i vikt så har här inhandlats färskfoder. Anledningen till Notas ofrivilliga? rundhet har å göra med dom 2 yngre damerna i huset som inte tar sig tid att äta upp sin mat utan med förkärlek går och plockar lite då och då, självförvållat jag vet. Så igår åkte Ingelis med Vega och jag till Huveröds där köpte jag 20 kg Priima H.E (high energy) för 290 kr. Nu är planen som sådan att Våga & Jippie ska få färskfoder på morgonen så jag vet att dom har ätit sen erbjuds dom mat på dagen samt på em/kvällen, på detta vis ska ingen mat stå framme och jag har koll på hur många dl Nota verkligen äter. Annars äter mina hundar Standardt Normal & Extra och jag är verkligen supernöjd med det fodret gällande magar, päls, klor, hud, avföring, och att dom inte pruttar så mycket på det =)

Om jag kommer ihåg så ska jag skriva sen om min plan fungerat eller gått i stöpet.



Jippie med sitt bandage.

Inga kommentarer: