söndag 1 mars 2009

whippet promenad

Pga av utebliven lure träning idag så träffades Maria och Ida och jag för en whippet promenad. Maria hade med sig Vinga och Ida hade med sig Whippe och jag hade ingen vovve med. Lustigt att ha 4 hundar och ingen att ta med på promenad :) Jippie är för liten, Våga stukning behöver mer vila, Nota har fått ett pytte skärsår i trampdynan och Ebba hade nog inte uppskattat främmande whippet sällskap, För att se den från den ljusa sidan så kom iaf kameran med! Tyvärr är jag inte så duktig på den än och när det gick undan så fick jag inte till så bra kort men här kommer nåpra ändå.


Maria med Whippe & Vinga.

Vinga står och spanar.


Whippe har massor av spring i benen!



Idomic´s El Ghost Point på sin 1 årsdag!



Grattis mys från matte Ida till sin goa kille Whippe.
Efter promenaden så gick vi hem till Maria där vi fick super smarrig fika! Hon är en hejare på att baka och idag blev det mumsig kaka och paj! Tack så mycket!




Lördag kväll gick åt att fixa iordning det nyaköpta akvariet och ovan ses resultatet. Vi lyckades även städa och möblera om vardagsrummet =) Så mycket lördagsmys blev det aldrig med visst är det en skön känsla som infinner sig när man känner sig nöjd över att ha fått något gjort.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå jag vill oxå ha ett nytt akvarium... ett lite större en snuskbaljan de simmar i nu... usch Otto måste till veterinären med sitt klämda ben + vacc... pga benet har det inte kommit nån 11 veckorsbild + att dagsljuset gick åt till spårningen av hans mamma men vi hoppas på en snygg 12v bild istället =) med en mindre stukad hasled

Whippe sa...

En jätte kul dag hade vi.Bara att göra om!
Whippe är ju rätt snygg om jag själv får säga det. Idag firar vi 1år och 1 dag! Skratt

Jenny,Nokia och Leo sa...

Fint med akvarium!!! vi kanske borde ha ett ändå...(mannen tjatar, men jag säjer nej)
Krya på dig Våga, hälsar broder bus Nokia :)

Anonym sa...

Å bra blev det=)