tisdag 17 mars 2009

Uppdatering!

Sist jag var hos veteriären med min "triss" så bokades det även in en tid för att ta bort Notas tonsiller då hon luktar gammal fisk i munnen!
När hon ändå var där och fått lugnande så tog vi en plåt på hennes ländrygg då hon har dålig cirkulation där och haft andra difusa symtom. Det visade sig att hon hade förtränging på 2 ställen mellan ryggkotorna, gott å veta vad problemet är men samtidigt nya bekymmer...
Vad jag har läst så kan det vara både medfött och komma av yttre våld (trauma) och som så många andra whippetar så har hon gjort ett flertal praktvurpor i sina dagar, så om någon läser detta och har vetskap om kotförträning så får ni gärna dela med er!
Tonsillit operationen gick bra och Nota verkar mycket nöjdare med sin tillvaro trots ont i halsen =) Hon blev ordinerad pannkakor och glass men jag vet inte om jag går med på det? Igår fick hon uppblött foder med små falukorvsbitar och omelett å så hungrig hon är nu när det bantas så lär hon ändå äta sitt uppblötta foder :)
Sen ett par ord till mor å far på deras Västindien semester:
Det funkar jättebra med vovvarna!
Nikita är på gott humör, trots att det är jag som är här =)
Dom andra är glada och hungriga som vanligt så även om dom saknar er så är dom vid gott mod. Idag har våren varit här på besök med sol och vind så att lervällingen torkar lite snabbare. Jag hoppas ni har det underbart på paradisön och njuter i fulla drag!!! Puss å kram till er från oss allihop och lite extra tjöt från Puttisen såklart ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Abstinens e bara förnamnet. Sicken strålande dag idag. Vill UT.. Men får bli lugnt hemma.. Tänk om jag hade haft min altan nu*tihi* Flatt gånger sju.. haha.. ja kanske EN max=) Kramiz

Anonym sa...

Du va först! Kom ihåg det!

Anonym sa...

Ahh, klart hon kan få lite LIGHT glass ? :D
Jaså du är i NB nu, där jag varit en gång:)
Solen skiner och Ia o jag tränar på, hur går det för dig o Våga?

Kram Lin

Anonym sa...

Men hallå väntar ju på en uppdatering! :P