onsdag 4 mars 2009

Triss hos veterinären

Ringde imorse för att kolla upp den svullnad som Våga fått framme på bogbladet. när jag ändå skulle dit så tänkte jag ta med Nota som fått ett pyttesår på trampdynan som inte vill läka. Jag hade tur som fick tid idag pga ett återbud annars hade jag fått vänta tills nästa vecka. Efter dagens lilla promenad så tänkte jag ta ut Jippie på lite koppelträning och då märker jag att hon är blodig på baktassen och har fläkt upp klon... *suck* Därför blev det triss hos veterinären idag.
Fast vi har 4 vet. stationer nära så kör jag hellre 1 timme till Vara då jag tycker dom är så himla gulliga och tillmötesgående. Vi började med Jippie där Tore ryckte loss klon och la ett bandage sen tog vi Våga där han tog fram en spruta och körde in i svullnaden för att se om det var blod eller annan vätska i svullnaden och sån tur så var det bara blod, med andra ord så var det en vurpa som hette duga förra veckan. Otur hade det varit som det hade läckt ledvätska men nu var det "bara" en fin lårkaka (hematom). Till sist Nota och där vill jag citera Tore "små sår och fattiga vänner är ej att förakta". Han fick använda ett rakblad för att öppna såret och se om det fanns något däri och mycket riktigt så har hon lyckats trampa in en pyttesten i tassen. När vi ändå var på plats så bokades ett datum för att ta bort Notas tonsiller då hon tyvärr haft tonsillit ett par (3?) gånger och jag vill inte sätta henne i konditions träning om hon inte är 100 % okej.
Detta var dagens händelser =)
Jag har fått mejl från Eva & Lasse med Elvis och några kort på killen som nu bor i Stockholm!

Redo för vinter "promenad"

Mys pys med Ikea råttan!


Här har vi en annan "stadsvovve"!
Alexia gör Göteborg en sen kväll =)



3 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Vilken dag!!! tre hundar av fyra möjliga hos vetten :O Nu blir det en trippel krya på er hälsning från oss.

Anonym sa...

Åhhhh vilken go hund du hade med dig idag på träningen, kan bara säga wow!!!
Trevligt att träffas oxå.
Vad bra du har tränat, hon var så glad och framåt :)

Lin

Anonym sa...

Åhhhh vilken go hund du hade med dig idag på träningen, kan bara säga wow!!!
Trevligt att träffas oxå.
Vad bra du har tränat, hon var så glad och framåt :)

Lin