fredag 10 april 2009

Play A While bappisar!

Syskonkärlek =)

Idag har jag gjort det bästa som finns, tittat på fina bappisar! Närmare bestämt halvsyskonen till mina egna valpar som finns hos Henrik på Play A While efter Play A While Whitstable Bay Ale "Viggo" och Ch Play A While Lady Orlando "Memma".

Dom var jättefina! Och det är väl tur i oturen att det inte dax för en till valp hemma än för då hade nog nog inte kunnat låta bli lilla fröken nr 3 som var den jag fastnade mest för, men hade det varit så att jag skulle haft någon så är det nog "hugget som stucket" vem man hade valt. Det är lustigt när man åker å tittar på valpar (å inte ska ha någon själv), då känns det som att man lättare ser valparna med ögonen och inte med hjärtat. Säkert av den enkla anledningen att det är lättare att vara objektiv, fast jag är nog en stor mes för hjärtat har alltid sista ordet i min inre diskussion :) Det är ju därför lilla Jippie bor kvar hemma =)
Titta och njut av dom små raringarna!





Även pappa Viggo var på besök med sin familj och det blev några kort på papsen as well:

Vackre Viggo!

Tycker att det syns att det är Vågisens morbror i uttrycket.


Sen efter lite fika så var Henrik så snäll och förklarade närmare för mig angående olika anatomi/rörelse frågor som jag gått och ruvat på. Jag fick titta, klämma och känna på Memma och Tuija och det ger såå mycket mer än att försöka förstå genom att läsa en text.
Ett stort tack för att du tog dig tiden!


2 kommentarer:

Susanne Lindström sa...

De är ju jättefina! Om du har bilder på Sakari,hane 3 (blånosen), så får du gärna skicka dem till mig på susanne.lindstrom@kultmed.umu.se. En av bilderna i din blogg är på honom. Får jag låna den om jag skriver att du är fotograf?

Elin Rse sa...

Verkligen söta valp bilder.
Ja, jag tror oxå man tittar på valparna på ett helt annat sätt när man vet att man inte kan/ska ha någon av valparna..

Ha det skönt i vårsolen
=^..^= Elin

www.sloughi.se