söndag 26 april 2009

Valpträff 26/4-09 = 5 månaders träff =)

Vega & Alexia

Nota´s Crew Ira " Alexia"


Nota´s Crew Superbia " Vega "

Idag var det dax för valpträff =)
Vi hade tur med vädret som på morgonen hotade med regn men som under dagen sprack upp till strålade solsken!
Jippie kunde inte delta i sina systrars ystra lek då hon haltar från gårdagens tokryck...

Det var riktigt kul att få se "mina valpar" igen, så kul så att det tom är svårt att förklara men det är ju såå intressant att få se hur dom utvecklats! Så många timmar man suttit och tittat på dom sen dom föddes så har man ju såklart undrat hur dom kommer utvecklas och se ut när dom blir större. Dom är iofs bara 5 månader (på dagen!) men det var väldigt skoj och lärorikt.

Det var Nathalie och Gunilla som kom med Alexia och Ingelis med Vega. Vi började med att gå upp till ängen där dom kunde få rusa av sig tillsammans och oj va skoj dom hade! Sen gick vi hem och satt på utsidan i solen där vi fikade och pratade. Sen kom älskade Ina med sin sköna kamera så hade vi lite utställningsträning så Ina kunde fota hundarna (tusen tack Ina!!!). Som stand in för Jippie så tog jag ut Våga för hon älskar ju valparna jag vet inte hur många varv dom tog på gräsmattan men det var full rulle hela tiden! Innan Våga kom ut så tog jag ut mamma Nota, det är helt fantastiskt att se vilken pondus Nota har och vilken repekt valparna ger henne. Vi fick oss ett par goa garv =) Speciellt när det räckte att Nota tittade på dom så la dom sig på rygg *fniss* det är så skitungarna ska tas. Tänk om vi hade haft sån pondus! Ett morr eller en blick så visste dom vad som gällde och ändå avgudade dom henne och ville inget hellre än att få komma nära. Jag säger bara en sak: etologi!

För att inte ge er en hel roman :) så vill jag sammanfatta dagen som superlyckad och tacka Natta, Gunilla & Ingelis för att ni kom! Nästa valpträff blir till sommaren då jag tänkte att dom ska få prova på att jaga trasan på rakbanan, hoppas fler kan komma med då =)

Sist men inte minst, jag lägger upp massa fina/roliga bilder från idag i ett album på hemsidan, www.freewebs.com/notascrew


6 kommentarer:

Ingelis & Vega sa...

Hej igen, och tack för en helt underbar dag. Längtar redan till nästa träff.

Nathaie och Alexia sa...

Hej nTack för en rolig dag med Massa spring jag e jättetrött och pratade med mamma precis hon och Alexia är också jättetrötta =) Jättefina bildert du la upp. Speciellt den då Alexia sträcker ut sig men saknar bilderna från ängen men jag vet hur jäkla långt tid det tar att välja ut dom bästa så jag får vänta tåligt på mdessa andra bilder hehe =) Mamma hälsar och tackar för en fin dag

Storma sa...

E ni redan 5 månader barnen??!!! Jösses va tiden går... Roligt att ni inte bor så långt ifrån varann utan att ni kan träffas ibland. Själv tycker jag det e lite tråkigt att alla mina syskon bor i typ Sundsvall, Gävle å Stockholm:( Så fortsätt njut av sällskapet:)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Gud vad gulliga bilder, gott godis? ;-D

Elin sa...

Nu du finns det bilder på Otto på bloggen och en o annan ny bild i gallerierna på hemsidan! Nu är det din tur att uddatera ;)ha en trevlig valborg!

Elin igen... sa...

uppdatera menade jag ju! Ha ha jag har inte varit på flaskan än och inte lär det bli nåt av de heller börjar jobba kl 07:00 imorgon!