tisdag 14 april 2009

träning å så...


Ja igår fick vi äntligen till en träning med vovvarna, det är fy skäms att bara hinna 1 gång i veckan men det är verkligen mycket annat att göra! Träningen gick toppen!Ina & Mindis stå ser mycket bättre ut nu, Mindi bjöd även på kryp *gulligt* och så gjorde dom lite Canis läxor. Iom att Våga hade svårast för ligg i tallkotte *grundfärdigheterna* av sitt/ligg/stå så körde vi i stort sett bara ligg på våra pass och det gick mycket bättre! Nota har ju svårast för att stå så henne körde jag nästan oxå bara på 1 sak, stå. Tack vare Inas tips om att försöka vara snabb och kasta upp godisen och klicka när tassarna kommer i backen så ska nog detta gå bra.

Innan på fm gick jag och Martin över till Maria (Torshammarens) för att titta och ta kort på bappisarna =) Dom var så lugna, mätta och belåtna. Sasha tar väl hand om sina små barn! Fy det är farligt att umgås med små valpar men som tur har alla tikvalpar jag träffat det senaste varit tingade så kan slappna av =)

På em/kvällen kom Ingelis & Vega. Vi hade lite utställningsträning samt lät Jippie & Vega busa på ängen. Vi fick till slut även hämtat rallyskylt hållarna då kursen börjar nu på torsdag!

I helgen högtryckstvättade vi altanen, den blev som ny! Igår började jag med plattorna på framsidan, inte lika lätt som altanen... ( =inte klar än).
Denna veckan är tokmycket bokat och ändå har jag inte lyckats få med däckbyte samt simträning på aktivhund med Nota, får se hur det går *hmm*

1 kommentar:

Elin sa...

Nej jag är upptagen är en mycket användbar mening att lära sig att uttala =) men jag vet det är svårt! Idag var jag nere på Balsta och tränade Otto att gå över mina cavalletti-bockar. Han går väldigt fint och haltar just inget. Men... han har naturligtvis ett sår på stora trampdynan som stör honom så så fort han börjar kompensera med friska benet så är det dags att sluta... vilket gav oss ca 5 min effektiv träning... suck! Hasen måste stretchas så han kan böja den ordentligt men jag tycker att det har hänt lite där med... så framåt går det =) tassen är nästan lika stor som den andra nu och både ben och sena tar sig. Senan har fördubblats i grovlek nu och är lika grov som den "braiga" haha