fredag 17 april 2009

Underbara dag!

Ja idag har det varit underbart! Tänk så gott solens strålar gör för själen. Idag har jag varit utan bil och även utan jäkt vilket har varit skönt. Dagens första "promenad" var med Våga och Jippie, vi gick upp till ängen och sen in i en liten skog. Jippie brukar ju gå med Ebba men ibland tycker Ebba & Nota att det är himla mysigt när det bara är vi, utan tonåring å snorunge =) Så idag blev det en sån dag!


Våga jagar Jippie!

Här står dom och munhuggs lite.

Såhär tycker Våga är det bästa sättet att leka.

Dom ska veta sin plats dom små grynen.

Jippie söt i skogen.

Jippie on the move.

Sen var det dags för "dom äldres" promenad. Vi gick i våran härliga trollskog över stock och sten. Det badades, grävdes och poserades. Tempot är lite lugnare när Ebba är med och jag njöt av att vara ute med hundarna utan någon stress. Jag lämnade även mobilen hemma för att slippa bli störd i vårat lugn. Vi såg flera vårtecken ex vitsoppor och grod ägg/rom.

Nota står och filosoferar.

Ebba gottar sig i gräset =)



















Mina snyggingar!
Titta på bådas attityd på kortet :)





















Igår fm åkte vi till klubben för klicker träning. Vi hyr in våran Guru som hjälper oss fram i träningen. Hon är fantastisk på att ge feedback och man får verkligen resultat. Ex igår när Lin skulle prova få fram kryp på sin schäfer Ia, det var jättehäftigt att se!
Jag körde först ligg med Våga då hon inte tycker att det är så skoj att bjuda på men till slut så la hon sig super! Provade även lite plockövningar då det oxå är lite trögt hos fröken Våga så nu har vi fått tips och ideer för att komma längre fram i våran träning här hemma.
Nota fick oxå träna lite och iom att hon har svårt att ståå (utan att backa, sitta, ligga, vrida på huvudet osv) och det verkar som att vi är på rätt väg där med så snart borde det vara ett pålitligt bjud-beteende. Vi provade oxå plockövningar och Nota var riktigt på hugget så jag var jättenöjd!
Ina å Mindi tränade dom med och det gick från klarhet till klarhet i både utvecklig och förståelse till varför det blir som det blir (om hon får ändan ur vagen att uppdatera snart på kan ni läsa om deras träning på Mindis sida ;)

På kvällen var jag på klubben för inskrivning och första kurs tillfälle med min rallylydnads kurs. Det verkar vara ett gott gäng så det kommer nog bli skoj! I år har klubben även varit så snäll och köpt in rally-skylt-hållare så det känns extra lyxigt.

2 kommentarer:

Susanne Lindström sa...

Något speciellt idag? Ja förutom att jag ska åka iväg och hämta Sakari! :-)

Ina sa...

HAHA... Jag håller på! Det får ta sin tid*asg* Träningen var verkligen super!