fredag 5 juni 2009

Ja denna veckan har väl gott i hundens tecken kan man säga :) I tisdags hade vi gemensam avslutning på klubben för alla kurser som pågått i vår. Det var riktigt trevlig! Det var runt 80 personer på klubben med kursare, familj, vänner och instruktörer. Alla kurser hade tränat ihop ett litet program till avslutningen där man visade en del vad man lärt sig och det var helt otroligt så duktiga alla hundarna var med tanke på den enorma störning det blev med allt folk och alla hundar! Mina kära rallykursare hade själva komponerat våran program och jag tyckte det blev kanon!

På Onsdagen så träffades Ina å jag å även Marina med Isak (flat) och Vodoo (tollare). Min SBK början är tillsammans med Marina då det var henne jag började som hjälpinstruktör hos och som fick mig tro att jag skulle kunna fixa det där med att vara instruktör. Det blev en härlig dag med hundträning både på planen å i skog och mark samt korvgrillning och hundprat! Fler såna dagar!

Trots avslutningen tisdags så var det igår som vi på rallyn hade våran sista omgång. Jag satte upp en snirklig bana med många skyltar fast det var inga problem för våra kursare, inte en enda gick fel i banan! Det är så roligt att se hur dom har utvecklats samt hur skoj dom har med sina hundar på planen! Inne hade vi diplom utdelning och en givande utvärdering av kursen och klubben med dess aktiviter, detta har varit ett aktivt gäng som jag tror och hoppas få se fortsatt utveckling av på klubben =) Ingelis och jag fick en flaska med hemligt innehåll som vi lovade! att dela på ;-) samt varsin gullig uggla tillsammans med några fina rader. Tack så mycket!

Imorn kommer Elin med Briam å Otto. På söndag blir det utställning i Vänersborg och på måndag hoppas vi på "lagom" väder så vi kan klicker träna lite å ta lite kort på vovvarna.

Inga kommentarer: